Jeg innrømmer det med det samme, jeg er mannevond på å sette folk i bås. Men det er så morro. Særlig når jeg reiser alene sitter jeg og lager karakterer rundt folkene meg. Som i kveld... "Ned Flanders" har inntatt nabobordet sammen med kone og to barn. Gutt og jente (obviously) - begge kunne kommet rett fra en mormonercamp i Utah. Ulastelige på alle vis. Og de kjeder seg... Noe så inni granskaugen! Det plager ikke Ned. Han har den perfekte mustasjen og en sveis som ville eid Simpsons. Han har stripete gul piquet trøye og den er stappet godt ned i kaki shortsen (som har alt for mange lommer). At han er fra USA er åpenbart nå, men du nærmer deg på å velge stat. D.C? Men det stopper ikke der. Ned hoster elegant opp en printet agenda (facepalm hos datter - 13-ish) for hvordan hele ferien skal foregå. Alt gjennomgås til minste detalj rundt bordet. Jeg kan jo ikke stirre og begynner uansett bli lei. Neste bord... Altfor fin jente og småkorpulent fyr som har brukt brylkrem og god gammel kam... På midten. Ikke rundt. La meg ikke dømme dem, men titt videre til bord 3... En streng dame. 45-47-ish. Hun er fremdeles vakker, men man ser at hun en gang var mer enn vakker. Hun har vært smellfin. Livet har preget henne. Sammen med henne sitter en vannkjemmet sønn i tenårene. Piquet shorte, så klart. Mamma bestemmer lett hva han "vil" ha. Han bare nikker. Han avslører at mor var vakrere enn far. Jeg tror han er flink på skolen og kanskje kommer til å gifte seg med en søt jente fra nabolaget. Hun er blond. No doubt. Det motsatte av mor. Hun smiler og er blid med på det han vil. Heier når han spiller Polo. De får tre barn. Hun elsker barn. Han elsker elskerinnen. Ikke med det samme, men når han runner 40. Ok... Det høres ut som karakterdrap. Men jeg har bare en livlig fantasi, og tror ikke jeg tar helt feil. Er det fler som sitter sånn og tenker og kukkelurer? Eller er det bare meg?
Med andre ord har du ikke enda funnet deg en dame for natten....... Sannelig ikke rart om du drikker.....
Rita kun når man er drita? Hun kjenner jeg. Fra Brumunddal. Ikke si du kjenner meg Det skal også sies at har du suksess i det yrket Fnate og jeg har, leser man folk som en åpen bok. Jeg skal være helt ærlig og si jeg gjør akkurat det samme som Fnate og har rett 98% av gangene
Selv lurer jeg på hva andre tror om han som sitter i en lounge og tar bilde av en liten elefant foran kakefatet
Haha, så bra. Ja, jeg elsker å observere, dog ikke med så stor innlevelse og detaljrikdom .. D.C. er ikke en stat. Rett skal være rett!
Kjenner meg litt igjen, dog ikke på akkurat det nivået Fnate nevner. Jeg synes det er artig å observere folk og hvordan de oppfører seg i gitte situasjoner, gjerne ved gaten flyplassen, under boarding eller lignende og spinne tankene derfra. Kanskje ikke så langsiktig som Fnate, men mer kortisiktig som hvordan de vil oppføre seg under veis m.v.
Jeg gjør det samme hele tiden når jeg venter på en avgang, enten jeg er i en lounge eller sitter ute blant allmuen, introduserte meg selv som hobby antropolog når jeg var på intervju i februar for ny jobb i år, gikk greit det, fikk jobben.
Sånn som jeg kjenner deg, er jeg rimelig sikker på at du passer perfekt inn på ett spanebord sammen med Fnaten og undertegnede
Det høres ut som en fenomenal plan. 7 flasker Prosecco, et stort brett melkesjokolade og et bord i nærheten av litt rike folk. De rike er de rareste. Palo Alto, tror jeg kunne vært ekstremt morsomt. Men hvilket som helst Ritz i California gjør jobben.
Herlig! Vi er nok mange som driver med people-watching og lager små føljetonger. Andre gjør sikkert tilsvarende om meg (oss) Selv om de ikke nødvendigvis er så rike, er det mange rare og "interessante" folk å observere på cruiseskip. Jeg har hatt mye god underholdning med det. Nesten roman-grunnlag i blant...