Phuket julen 2020, hvilket hotel?

Tråd i 'Reisemål' startet av larslarslars, 11. febr 2020.

1. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips til hotel i Phuket fra 17.12.2020-4.1.2021?

Vi er et par på 29 år.

Avslappningstur.

Vil gjerne bo nærme strand.

Helst ikke over 1000 pr. døgn.

:)

2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    milehigh liker dette
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Har du vurdert en annen destinasjon enn Phuket?

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Avslappningstur... Phuket...? Njæ, ville sett på andre alternativer hvis du er ute etter avslapping. Er mange fine øyer i Thailand. Koh Chang, Koh Lipe.

Jeanette liker dette
  5. larslarslars

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte på Phuket da jeg har hørt at det er et fint og relativt billig sted. Vi tenkte også på Maldivene, men det var ganske dyrt :)

Er det noen som vil fraråde og reise til Phuket? Vi reiser på CT (som ikke er bekreftet enda), så kan godt endre reisemål.

6. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,630
    Bonuspoeng:
    183
    Mai Khao med HI resort eller Panwa Beach med CP hos IHG er i det minste veldig rolig. Prøvd begge, Mai Khao flere ganger. Blir å prøve IC neste uke, men den kommer ikke under 1000

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    For å si det sånn så finnes det finere steder enn Phuket. Antar dere kun kommer dere til Bangkok med CT? Kan da heller anbefale Koh Lanta, Koh Lipe, Koh Chang, Koh Tao og Koh Samui over Phuket any day. Som du skjønner er jeg en øy-person - koh/ko = øy på Thai. :)

Samui er jo selvsagt veldig turistifisert, men det er etterhvert vanskelig å unngå, men likevel langt unna Phuket. Veldig få av hotellene på Phuket ligger på stranda, og det er generelt Granca-stemning.

Mai Khao som det foreslås over her, kan imidlertid være et ok valg, da det er stille og rolig, men med overvekt av luksushoteller som er vanskelig å få til under 1000,- natta.

Last edited: 12. febr 2020
  8. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke du nettopp i phuket?

Man kommer seg ingen vei med CT foresten. Den bare halverer summen man trenger av poeng. Til phuket kommer man seg til med eurobonus poeng

alf

9. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde på Hyatt Regency Phuket Resort i november, og kan absolutt anbefales. Veldig rolig, da det ligger litt for seg selv utenfor sentrum av Phuket. Resorten er bygd som en landsby, med mange forskjellige små hus og boliger, hvor en transporteres med buggy oppover i fjellet av resortens personale. Resorten stiller også med gratis shuttle flere daglige avganger til stranda. Vi hadde Terrace Club-rom med egen «takterrasse» og boblebad. Funker bra om en er ute etter en roligere ferie. Mulig det går en del over budsjett, men er verdt pengene imo :)

milehigh liker dette
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,065
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok med modern, søstern m.fl til Kata Beach på Koh Phuket (Jeanette, det er ei øy) og jeg ville heller gjort det igjen enn f.eks Koh Lanta som rett og slett ble for stille. Men Patong beach ville jeg aldri bodd på.

EC7 liker dette
  11. EC7

EC7 Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Mange som liker å snakke ned Phuket, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Kata og Karon er fine plasser, og til og med Patong er fint på sin måte. Bo da på La Flora eller Impiana, som er de eneste hotellene direkte på stranden. Ja det er mye fyll og bråk på Patong, men også mange restauranter og barer, og inne på de to hotellene er det helt stille og rolig.

Fra Phuket flyplass er det bare etpar timer i bil nordover til Khao Lak, der er roligere og finere strender. Vi trives veldig godt i Khao Lak, og har brukt khaolaktravelcenter til å bestille henting på flyplassen.

Det er også bare etpar timer fra Phuket flyplass til Ao Nang i Krabi. Ikke den fineste plassen, men derfra kan du ta longtailbåt til mange fine øyer. Railay beach for eksempel anbefales, og Phra Nang (dette er ikke øyer, men du må bruke båt for å komme dit) Rayavadee Hotel er fantastisk der, men det koster endel. Der er flere billigere alternativ.
    Phi Phi øyene er også verdt et besøk, fint men også uteliv i tillegg.

Det er ikke lange avstander mellom Phuket/Khao Lak og Krabi, reis litt rundt er min anbefaling. Men Koh Lanta reiste vi fort ifra, svenske barnefamilier er ikke vår favoritt. Lykke til, Thailand er fantastisk :)

Last edited: 12. febr 2020
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Nope... jeg var i Krabi-provincen.

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du helt rett i at det er @Endre, og jeg sa heller ikke at Phuket ikke var en øy. Det ble bare veldig tydelig at jeg er glad i øyer når seg foreslo reisemål. :D

14. larslarslars

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for alle tilbakemeldinger :)

Det virker som Thailand er innafor, så da reiser vi uansett dit.

Vi har CT videre til Phuket, men dette siste strekket tror jeg bare at jeg avbestiller hvis jeg finner noe bedre :)

Kom gjerne med flere tips :)

15. Duxton

Duxton EBG - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har bodd på Apsara i Khao Lak og det var bra. Prisen var helt latterlig billig, tror det var 2-300 per natt for et dobbeltrom, med frokost for 2 pax.
    Oppgradert til det de kaller en Villa for rundt 1000 per natt, og da var det med et eget badebasseng.

Hva er det billigste 5* hotellet i Thailand?

Del denne siden