Etter at jeg gikk ned på kne og tok frem ringen på LH F(vår første) FRA-ADD tidligere i år, er det bestemt at vi skal bestige Kilimanjaro på brylluppsreisen i oktober 2017. Besetningen gratulerte oss og capteinen, en eldre kar, fortalte at dette var første gang han hadde hatt noen som fridde ombord og gikk og hentet champagne og satte hele flaska på bordet (Vi var eneste i F) Den "kjedelige", men mest praktiske bonusreiser jeg har funnet er: KRS-OSL-IST-JRO. (evt via CPH istedet for OSL) med SK/TK Denne reisen koster kun 90.000 for 2 i BIZ og det er "alltid" ledige bonusbilletter. Jeg er klar over at TK sin biz på strekket til IST og fra IST til JRO (kilimanjaro airport) er en stor gamble mtp ny og gammel biz klasse. 90.000 poeng for 2 i Biz med greie flygninger og passe lange stopp i loungen i IST(som skal være bra), så burde dette kanskje være en no brainer og at jeg bare skal bestille Mitt "problem" er at jeg ikke klarer å tenke utenfor boksen og se alternativer. Er det noen her inne som kan finne frem noen litt mer spenstige alternative ruter? KRS-JRO (Med CT) Det er en mulighet for å ta samme turen igjen til ADD og videre til JRO. (KRS-OSL-FRA-(mellomlanding i JED) - ADD - JRO). Men tidspuntene er dårlige, man må reise til OSL kvelden før for å rekke tidlig flyet til FRA. Loungentiden i FRA er litt kort(og har knapt blitt lunsj). Det er litt begrenset med LH F bonus billetter på stregningen, mellomlandingen i JED når man endelig er klar for litt søvn. Den forferdelige flyplassen i ADD(loungen), hvor man lander seint, og antagelig må vente til neste dag før man kommer seg til JRO. På forhånd takk PS: De som sitter med forslag om at vi heller burde dra andre steder på bryllupsreise, f.eks til Hawai, trenger ikke kommentere
Ethiopian er et alternativ, da unngår du overnatting i Addis, men må leve med layover på 3-5 timer avhengig av om man reiser via Frankfurt eller London. Velger du det alternativet ville jeg også vurdert å bruke penger istedenfor poeng, ser ut som en kan få billetter ned mot 11 000 kroner i business. Ellers er det vel en mulighet å fly til Nairobi eller Dar es Salaam, og ha separat transport videre derfra? Uheldigvis ser det ut som det bare er LX som har F hit, og det hjelper jo ikke.
Stemmer, og det er relativt kort connection i Addis (som er bra), men man stopper også i Wien på veien.
Det stemmer, Ethiopian har masser av disse stoppene på veien. Veldig irriterende i eco, kan se for meg at i business er det ikke noe stort problem. Vi satt nesten helt foran i eco kabin og tror nok jeg fikk 4000 rumper, vesker og poser i skuldra i løpet av boarding på mellomlandingen..
Da blir det KRS-OSL-ARN-(mellomlanding i Wien)-ADD-JRO .... Vet ikke om det er noe bedre enn KRS-OSL-IST-JRO ... Ethiopian vs TK i biz.
Med Ethiopian får du ordentlig business. Med Turkish kan du risikere å få 4 flights med 3+3 med blokkert midtsete... Turkish har bedre mat og EBD Lounge 10000000 ganger bedre, dog ville jeg nok også valgt Ethiopian... Du risikerer riktignok å få 767 på ADD-RJO, ser ut til at det er hipp som happ om du får 787 eller 767.. Du kan også teste en på hver rute for gøy
Var jo ikke akkurat noen lidelse med LH F sist. Finner jeg ledige plasser på Expertflyer blur det nok vanskelig å la være å booke det