Planlegging av første FIRST

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ida, 06. sept 2015.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøkte å lete - men det er ikke noen generell tråd om planlegging av første FIRST tur? Eller har jeg misset den? Lurer på stort sett det meste, og jeg ser det i grunnen er tråder for mye, men noe virker utdatert og noe er ikke dekket.

Så, når man endelig får 190,000 EB - så er man ihht til den magiske lista klar for en førsteklassetur til Sør-Amerika, Sør-Afrika eller Asia.

Som Luftie-fan "må" jeg ha førsteklasse hos Lufthansa.

*Hvor finner jeg en komplett oversikt til hvor de tilbyr førsteklasse-turer? Er det noen flyertalk-oversikt?
    *Hvor er det generelt "umulig" å finne availability? Er Sør-Afrika umulig å få tak i First-billetter på? Hvor er det greit å finne availability? Jeg vil ikke til Nord-Amerika. Er 100% fleksibel så time is not of the essence.
    *Så denne sjekkingen av availability; må man betale for å få sjekket plasser? KVStools? WTFisthat - kunne det like gjerne stått. Hehe. Mener å ha lest man kan sjekke hos united og ANA og?
    *Førsteklasse hos Lufthansa slippes 14 dager før avreise, right? Så man booker biz først, og ringer deretter ASAP når plassene er sluppet?
    *For å få potensiell fin-bil-transfer MÅ det være operated by lufthansa både INN og UT på connecting flight inn/ut av Frankfurt/München right...?
    *Man ringer.... SAS kundeservice? Jeg har ikke noen amex-vouchers siden jeg er en fattig phd-student, så å ringe amex funker ikke her :p

WannaBeFrequentFlyer and Henning like this.
  2. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    63
  3. FFlyer

FFlyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke muligheter/rettgheter har man hvis man oppgraderer fra C/D til F med poeng, også må endre/kansellere? Får man evt. poengene tilbake (65.000 EB points hvis innen *A)?

4. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    63
    Ida and FFlyer like this.
  5. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,139
    Bonuspoeng:
    93
    Reis så langt som mulig :)
    Book business på ruten du vil fly og så endre når det åpner seg.
    Generelt er vel Sør-Amerika bra da flyene går på ettermiddag/kveld, er lange og tidsforskjellen ikke er så stor. Også et kult kontinent i tillegg.
    Hvis du er student så er det jo mulig å reise utenom høysesonger så da bør det være godt med seter. Mitt tips er Rio, Sao Paulo eller Buenos Aires.

Bjoernhb and Ida like this.
  6. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,139
    Bonuspoeng:
    93
    Bil-transfer er KUN på LH ja. Jeg fant ut det på Munchen flyplass 20 min før avgang...

RoadKing liker dette

Del denne siden