Planleggingstråd - C eller F-tur til Singapore.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Bergan01, 11. nov 2019.

  1. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Før 2019 visste jeg knapt hva CT eller bonusreiser var, slik sett kan både fruen og jeg se tilbake på et bra år:

    I Februar hadde vi T/R New York med LH, fikk oppleve FCT på FRA og FCL på MUC.
    I August var det duket for CT-tur nummer 2, den gikk til Bali der vi fikk oppleve TG F/C samt SQ F/C, og tilgang på alt av fasiliteter på de respektive hubbene.

    Har nå klart målet med opptjening av 2 stk CT i år, samt en god del poeng.

    Har booket et Cruise som går fra Singapore den 15. Feb 2020 via Thailand og Vietnam, før det ender i Hong Kong.
    Det er rart at det å booke en reise i C virker som et lite nederlag, men det er planen grunnet at vi satser på en F-tur til neste sommer.

    Per nå ser reisen slik ut:

    OSL - LHR SAS C
    LHR - SIN SQ C

    HKG - IST TK C
    IST - OSL TK C

    Mitt første spørsmål til alle dere orakel der ute:

    1. Hvilken lounge bør vi benytte oss av på LHR? (Har SA Gold)
    2. Har hørt en del bra om TK C, men har muligheter for å bytte til Swiss eller SAS C. Hva ville dere gjort, og hvordan er fasilitetene på IST?
     
    Last edited: 11. nov 2019
    Earl and jgroneng like this.
  2. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Alle! :)
    Streif innom Senator-loungen, gå deretter den lange veien til satelitten (der Singapore sin flight går fra) hvor United, Singapore og Air Canada sine lounger ligger. De ligger ikke langt fra hverandre. Sist jeg var der likte jeg maten og drinkene hos United klart best :)
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    1: hopp over LH / senator loungen..og gå rett til United sin.
    2: her ville jeg beholdt TK. SAS er nr 2 og Swiss 3.
     
    RoadKing liker dette
  4. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar!

    Jeg er ukentlig innom Senatorene på MUC og FRA, så om den er nogenlunde lik tror jeg at jeg tester de andre du har beskrevet :)
     
    benjaminbr13 liker dette
  5. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Roger that! Beholder TK, med mindre det åpner seg noe F når det nærmer seg og fristelsen blir for stor..
     
    flying_all liker dette
  6. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Reisen har endret seg en del grunnet at cruiseskipet ikke lenger går til Hong Kong, men returnerer til Singapore.

    Forsøkte i dag å posisjonere med til Frankfurt mtp at LH F / TG F på utreise mest sannsynlig slippes i morgen, men Tallinn nekter å søke Leg for Leg når det kommer til Business.

    Hele opplegget med CT og Tallinn kombinert med devaluering mot LH har gjort at totalpakka har tapt seg helt ekstremt nå i det siste. Etter denne turen går jeg litt i tenkeboksen tror jeg vedrørende lojalitetsprogrammer og kort.
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Du har prøvd ruletten og dette er innført av alle?
     
  8. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Snakket med Kristina med den gode engelsken i dag, og jeg hadde ikke tid til å ta en runde til med rulett siden køen var typisk lang på en mandags morgen.

    Tenker uansett at det åpner seg muligheter for TG F i morgen, så tar det da.
     
    Elo liker dette
  9. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Da fikk jeg karret meg til TG F.

    Utreise er:

    OSL - FRA - SAS Eco
    FRA - BKK - TG F
    BKK - SIN - TG C

    Toppen av lista er LH F da FCT frister veldig igjen, men ettersom reisen nå starter 08:55 den 13. og LH F tidligst blir sluppet i morgen, er jeg avhengig av Goodwill hos Tallinn.
     
    Gullars and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    TG F er en drøm, gled deg enormt.:) LH F er på listen, men takker gladelig ja til TG F om CA F @Are (I know I know) blir kun å oppdrive ved egen avreise.
     
    Bergan01 liker dette
  11. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Takk skal du ha!

    Fløy TG F fra CDG i sommer og det var veldig bra, spesielt loungen i BKK var ekstremt flott! Forsøkte også å få til ANA denne gangen, men det ser ikke ut til å være mulig på datoene vi må reise.
     
    drsyk liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    ANA skulle egentlig het Onkel Skrue på 2 eller flere pax lykke til, selv forsøkt å booke ANA F. Hvis TG F er prøvd, vil jeg anb. deg å se om får tak i SQ F, LH F som sagt slepper seter ikke lenge før avgang, uheldigvis.
     
    Bergan01 liker dette
  13. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Har prøvd SQ F, LH F og TG F fra før, litt derfor jeg hadde lyst å teste ANA F. Som du sier er det veldig tricky ser det ut som!

    Setter en knapp på LH F, og gjør nok et forsøk i morgen :)
    Har fått booket mor og samboer på SQ F med SQ305 i morgen, så det er iallefall positivt!
     
    drsyk liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kom med en update :)
     
  15. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Da har vi kommet oss til FRA.

    Ble møtt av en langbent ansatt hos Thai, som eskorterte oss 2 samt 2 andre norske til Senator loungen bak passkontrollen.

    Begynte med Maple Leaf-loungen da jeg svært ofte ser innsiden av Senatorene, og det er det samme overalt. God mat her!

    Litt Tarmac view, men også en del stillas:D

    Nå venter TG F til BKK.
     

    Attached Files:

Del denne siden