Hvis SAS, Espen Nakstad, Erna Solberg, kinaviruset, AztraZenica (el.) spiller på min side i begynnelsen av september skal jeg ha 7 timer på ORD! Ankommer med SAS fra ARN i 12 tiden og flyr videre med United om kvelden til Calgary, Canada. Begge flygningene er i Business på 1. benk. Hos United står dette: Customers traveling in United Polaris business class on long-haul international flights may access the lounge before departure, during connections or upon arrival. Customers traveling in international first or business class cabins on Star AllianceTM partner airlines may access the lounge only at the airport of their international departure. Please reference the Club and Lounge Access page for more information. Det store spørsmålet er: Kommer jeg inn i Polaris Loungen?
Ah,må lese istedenfor skumme skjønner jeg Antar at det samme gjelder siden man ikke normalt har tilgang når man flyr til Canada, men det er vel en mulighet for at reglene kan tolkes anderledes da.
United Business/First fra USA til Canada gir bare tilgang til United Club. Polaris gjelder kun til Sør-Amerika og når man krysser Stillehavet eller Atlanteren.
Eller "during connections or upon arrival", men da kun etter United long-haul international. SAS hjelper nok ikke.
Tror ikke du kommer inn siden det er UA du flyr med videre. Hadde du f.eks. flydd Air Canada siste strekket tror jeg det hadde gitt tilgang, slik jeg leser reglene. Flyr du derimot motsatt vei slik, har du tilgang. Det eneste man da må være obs på er at man må komme seg til T1 airside. Kan gå om du ankommer med fly, men kommer du via landside og skal fly fra T5 med bolaget kommer du deg ikke til T1.
Det var ikke noe problem å passere sikkerhetskontrollen i T1 med boarding pass fra SAS-appen etter et opphold i Chicago i februar i fjor. Litt før avgang tok vi buss air side fra T1 til T5 hvor SAS flyr fra.
Det er nok bare en løsning.. du må be en venn i Danmark endre selskap til United Europa->ORD @Eddie47
Nå som hun har fixet 1D-1F på SAS til ORD? Har United fine lange flygninger fra Europa til ORD?? Jeg har aldri fløyet over Atlanteren med UA, men det har min datter og hun syntes det var «rævva» !
Jeg har ikke prøvd selv siden pandemien satte en stopper for USA-turen min ifjor, men de har vel eldre kabiner som er grusomme og nye kabiner som er omtrent som SAS sine. Og det blir visstnok fler og fler av de nye. De har jo hatt kabiner som denne, så det er vel ikke så rart at de har fått et dårlig rykte. Men bildet under feks er Polaris Business Class på 777-300ER
Jeg skal (kanskje) teste UA til IAH i november. Utreise fra LHR, og hjemreise til FRA. I følge setekartene så er det slik vi skal sitte: Men, det er som @Jorge sier, fly med forferdelige seter hos UA.
@Eddie47 , slik du beskriver reglene kommer du nok ikke inn nei. Jeg er forøvrig enig med din datter i at UA er rævva, for gammel biz vel og merke. Jeg vil tro at Polaris er en helt annen verden, og nå må de jo ha kommet langt med å rulle ut det? Om det blir 7 timer i United Club, så kan du jo tenke på det som at du tar igjen flyplass atmosfære for et helt år?
Rapportene andre steder på nett sier at det ikke går, så har aldri prøvd selv... men da skal jeg prøve neste gang! Polaris-loungen er jo ufattelig mye bedre enn opplegget til SAS og Swiss i T5.
Eddie, du kommer ikke inn den veien dessverre... Som andre her sier så må du fly United Polaris Business for å kunne bruke Polaris lounge ved ankomst i Chicago. Fløy Polaris Business i 777-300ER på FRA-SFO i november 2019. Kan se om jeg kan legge ut noen bilder herfra. Var helt greit. Var heldig med crew... @Flight Cancelled Det fungerer helt fint å komme seg inn hvis du flyr hjemover med SAS Business, selv om denne går fra T5. Hvis du blir spurt i sikkerhetskontroll er det bare å si at du skal bruke lounge. Anbefaler også å sjekke ut når (og om) "airside bus" går mellom T1 og T5.
Ja, fant en del motstridende rapporter da jeg gjorde research før turen, men det var helt problemfritt for oss. Vi reiste uten innsjekket bagasje og tok Uber rett til T1. Har man bagasje å sjekke inn blir det litt mer omstendelig, da den må sendes fra T5.
Jeg reiste med UA i Polaris Class LHR-SFO i februar i fjor. Jeg synes alt var veldig likt SAS Business Class. Jeg legger ved et bilde jeg tok på UA flighten.
Ja, ser ut som mye er likt. Mulig setet er litt smalere? Også må man jo sitte på skråss på annenhver rad. Noe som muligens er en fordel hvis man reiser alene, alle vindussetene er opptatt og man får en sidemann... Hvordan var serveringen?