Poeng hos Thai

Tråd i 'Bonushjelp' startet av spmork, 01. mai 2019.

  1. spmork

    spmork Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Dette blir min debut på forumet. :)

    Jeg flyr rett som det er OSL-BKK med Thai Airways.
    Av og til har jeg fått Eurobonus-poeng, av og til ikke.
    Jeg kjøper billettene mine hos Ticket.no, GoToGate og lignende agenter (funnet hos Momondo).

    Jeg tenkte at nå er det på tide å sjekke om jeg får det jeg har krav på av poeng.
    På min siste reise, hadde jeg Economy Class Y begge veier, men ingen poeng å få på konto.
    I følge Thai sine hjemmesider, skal klasse Y kvalifisere til 100% opptjening av miles.

    Jeg prøvde å etterregistrere hos SAS, men fikk et automatisk generert svar som sier reisen ikke kvalifiserer for poeng.

    Hva er riktig, og hvordan krever jeg eventuelt disse poengene av SAS?

    mvh

    Amatør
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum:)

    https://www.wheretocredit.com/thai-airways

    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/thai-airways/

    Ved hjelp av de to nettsidene bør du finne ut av hvilke av dine billetter som kan gi deg EB poeng og hvilke som eventuelt ikke gir det, men kanskje gir deg hos Thai i stedet. Uansett kan det være lurt for deg å lese deg opp om EB her inne på forum, hvis det er her du ønsker å spare poeng osv, og bli litt kjent med mulighetene for inntjening av EB poeng både når du flyr, og hvor du bestiller fra OTA med viatrumf. Og selvfølgelig kredittkortene du bruker til bestilling.
     
    spmork and hebjor like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres ut som du har fløyet i økonomi med kabinklasse Y hver gang, men med forskjellig billettklasse. På boardingkortet ditt står det to bokstaver, en liten og en stor. Den store forteller hvilken kabin du sitter i og den lille forteller hvilken billettkategori du har. F.eks. YT. T er da sistnevnte og bestemmer hvor mange poeng du får.
     
  4. spmork

    spmork Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok.
    Jeg begynner å skjønne det nå.
    Jeg har krav på poeng/miles hos Thai, men ikke hos Eurobonus......
     
    Upsaker liker dette
  5. spmork

    spmork Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ett oppfølgingsspørsmål:
    Om jeg får poeng hos Thai (ROP eller hva det heter), kan de konverteres til Eurobonuspoeng?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, dessverre. Som du allerede har skjønt så gir forskjellige bookingklasser forskjellig antall poeng avhengig av hvilket program de krediteres til.
     
    spmork liker dette
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du flyr ofte denne ruten og i samme billettklasse, så bør du sjekke hvilket program du bør kredittere poengene til. Det er ikke nødvendigvis Thai sitt program som gir best uttelling.

    www.wheretocredit.com
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Thai har ofte tilbud til rundt 5200 OSL-BKK t/r. Disse gir ikke opptjening til andre enn ROP sitt program, og da 25%.

    Jeg er gullmedlem i Thai, og for å få full opptjening til enten TG eller SK må du ha bookingklasse Q eller høyere. Koster ca 7-9K alt ettersom sesong. Da får du 10800 poeng på en t/r OSL-BKK som kan krediteres TG el SK.

    Fraråder å skifte program til TG siden de kommer med en kraftig devaluering av awardprogrammet fra 1.oktober. SAS (om de ikke går konk) er det beste.

    10 000 poeng gir f.eks en innenriks t/r med SAS, og har du SAS Mastercard med FlyPremium kan du booke Plus-billetter til samme poengsum. Det vil i praksis gi meget fleksible billetter.
     

Del denne siden