Jeg skal ut å reise jorden rundt sammen med min samboer ett år fra Juni 2017. Det blir nok fort 20-30+ flyplassbesøk, og da tenkte jeg at et prioritypass hadde vært perfekt. Vi reiser nok for det meste i economy så er nok ikke noe å hente der. Vi har begge et Nordea Corporate Gold kort som skal ha tilgang til PriorityPass hvis man oppgraderer kortet, her har derimot firmaet jeg jobber i sagt at jeg ikke kan oppgradere kortet ut av egen lomme selv. Så da er spørsmålet om jeg rett og slett står igjen med det ene alternativet, å betale det fulle beløpet for 2 x Prestige kort som er 800 euro. (Ser man kan spare 14 USD hvis man kjøper via remember, men det var jo ikke så fantastisk.) Takk for eventuelle tips!
Du får Priority Pass med SAS Amex Platinum til 1700 kr i året. Da er første loungebesøk gratis og de påfølgende en fast sum. Si fra hvis du trenger vervelink
Og som Nordea Premium kunde får man PP med fire gratis besøk (per år) før man må betale. I tillegg får man tilgang til OSL loungen som ikke er en PP lounge.
Handelsbanken Platinum har også PP med gratis besøk, og såvidt jeg kan se ikke noen grense på antall gratisbesøk.
Det har du sikkert rett i. Men Som Nordea Premium kunde så er det Premium MC som er "adgangskortet" til OSL loungen og ikke PP og da koster det ikke noe uansett. Men gjelder altså bare den loungen.
Two Cards VISA (ingen årsavgift) har inkludert Priority Pass standard medlemsskap, der du betaler 22EUR pr. loungeopphold pr. pers. Snacky
Flere versjoner av Centurion, men internasjonal er 4K USD, og det er for 2 personer/2 kort, hvor det selvsagt en lang rekke andre fordeler. Du kan pulverisere årsprisen ytterligere.
Det vil være et bedre valg for dere (forutsatt at dere i stor grad flyr Star Alliance) å få kjøpt et Eurobonus gullkort her inne på forumet for 5-6.000,- og bruke dette for loungetilgang. Dette vil i tillegg gi dere romslig baggasjebudsjett samt gode muligheter for oppgraderinger underveis. Vi gjorde dette for 1,5 år siden, og det fungerte utmerket. Se forøvrig mitt lille innlegg på lenken under om valg av RTW billett dersom dere ikke har kjøpt billetter enda. https://medium.com/travelbox/hvorda...-jorden-rundt-billett-af9aeb7376e1#.gp6pzx7yp
Hadde det oppe til vurdering, men fant at alt for mange statuser og benefits har blitt eliminert, så droppet det. Mitt US Plat som jeg får betalt 50 daler i året for å ha (Ameriprise kunder betaler 150 daler i året, 200 daler travel credit) får holde. På Priority Pass fronten, gir Amex Plat ikke gjest gratis, kun for kortinnehaver, mens Sapphire Reserve har 2 gjester gratis.
Det inkluderte bl.a. Cathay Diamond som er Emerald i OW, Hilton Diamond, SPG Gold, Delta Plat og en rekke annet. Nå er det passelig uttynnet og etter min mening ikke verdt det.
The Platinum Card fra Amex ICC 550 USD/EUR inkluderer PP Prestige hvor kortholder + 1 gjest har ubegrenset gratis inngang. Noe papirmølle for å få det, men absolutt verdt pengene spør du meg. 60000MR velkomstbonus = 40000 EB-poeng i tillegg. HH Gold, SPG Gold, Shangri-La Jade, FHR.
Jeg ville hvert fall ha startet med å sjekke om det faktisk er PP Lounger på di flyplassene dere skal til...