PriorityPass til god pris

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sorebo, 07. febr 2017.

  1. Sorebo

    Sorebo Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skal ut å reise jorden rundt sammen med min samboer ett år fra Juni 2017. Det blir nok fort 20-30+ flyplassbesøk, og da tenkte jeg at et prioritypass hadde vært perfekt. Vi reiser nok for det meste i economy så er nok ikke noe å hente der.

    Vi har begge et Nordea Corporate Gold kort som skal ha tilgang til PriorityPass hvis man oppgraderer kortet, her har derimot firmaet jeg jobber i sagt at jeg ikke kan oppgradere kortet ut av egen lomme selv.

    Så da er spørsmålet om jeg rett og slett står igjen med det ene alternativet, å betale det fulle beløpet for 2 x Prestige kort som er 800 euro. (Ser man kan spare 14 USD hvis man kjøper via remember, men det var jo ikke så fantastisk.)

    Takk for eventuelle tips!
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Du får Priority Pass med SAS Amex Platinum til 1700 kr i året. Da er første loungebesøk gratis og de påfølgende en fast sum. Si fra hvis du trenger vervelink :)
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og som Nordea Premium kunde får man PP med fire gratis besøk (per år) før man må betale. I tillegg får man tilgang til OSL loungen som ikke er en PP lounge.
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Handelsbanken Platinum har også PP med gratis besøk, og såvidt jeg kan se ikke noen grense på antall gratisbesøk.
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Internasional amex centurion har gratisutgaven av PP med ubegrenset besøk med partner:cool:
     
    miura liker dette
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel bedre å bruke early bird tilbudet enn PP på OSL?
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du sikkert rett i. Men Som Nordea Premium kunde så er det Premium MC som er "adgangskortet" til OSL loungen og ikke PP og da koster det ikke noe uansett. Men gjelder altså bare den loungen.
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Er PP inkludert i Amex Gold som man får her i Norge?
     
  9. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Two Cards VISA (ingen årsavgift) har inkludert Priority Pass standard medlemsskap, der du betaler 22EUR pr. loungeopphold pr. pers.


    Snacky
     
    Last edited: 07. febr 2017
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For 5K USD i året er det vel ikke akkurat gratis ;)
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, dessverre.


    Snacky
     
    Mg15 liker dette
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Flere versjoner av Centurion, men internasjonal er 4K USD, og det er for 2 personer/2 kort, hvor det selvsagt en lang rekke andre fordeler. Du kan pulverisere årsprisen ytterligere.
     
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil være et bedre valg for dere (forutsatt at dere i stor grad flyr Star Alliance) å få kjøpt et Eurobonus gullkort her inne på forumet for 5-6.000,- og bruke dette for loungetilgang. Dette vil i tillegg gi dere romslig baggasjebudsjett samt gode muligheter for oppgraderinger underveis. Vi gjorde dette for 1,5 år siden, og det fungerte utmerket. Se forøvrig mitt lille innlegg på lenken under om valg av RTW billett dersom dere ikke har kjøpt billetter enda.

    https://medium.com/travelbox/hvorda...-jorden-rundt-billett-af9aeb7376e1#.gp6pzx7yp
     
    Travellingalf and RoadKing like this.
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det oppe til vurdering, men fant at alt for mange statuser og benefits har blitt eliminert, så droppet det.

    Mitt US Plat som jeg får betalt 50 daler i året for å ha (Ameriprise kunder betaler 150 daler i året, 200 daler travel credit) får holde.

    På Priority Pass fronten, gir Amex Plat ikke gjest gratis, kun for kortinnehaver, mens Sapphire Reserve har 2 gjester gratis.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan i all verden kan et cc forsvare en årsavgift på 4-5k USD?
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det inkluderte bl.a. Cathay Diamond som er Emerald i OW, Hilton Diamond, SPG Gold, Delta Plat og en rekke annet. Nå er det passelig uttynnet og etter min mening ikke verdt det.
     
    RoadKing liker dette
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
  18. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    The Platinum Card fra Amex ICC 550 USD/EUR inkluderer PP Prestige hvor kortholder + 1 gjest har ubegrenset gratis inngang. Noe papirmølle for å få det, men absolutt verdt pengene spør du meg. 60000MR velkomstbonus = 40000 EB-poeng i tillegg. HH Gold, SPG Gold, Shangri-La Jade, FHR.
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville hvert fall ha startet med å sjekke om det faktisk er PP Lounger på di flyplassene dere skal til...
     
    RoadKing liker dette
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er papirmøllen? Er det faktisk mulig å få som norsk statsborger? Bosatt i Norge?


    C
     

Del denne siden