Prisen av et gullkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ida, 31. aug 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har EBD-fordelen "gi et gullkort" vært på markedet en stund. Mange selger det - og jeg er neppe den eneste som lurer på... hva er verdien?

Har noen fått med seg hva disse selges for? 1000kr? 2000kr? :) Spør av ren nysgjerrighet.

2. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Har ennå ikke sett eller hørt om noen som har prøvd å selge det, og har ikke tenkt å gjør det selv heller :) Men ut i fra hva jeg ville vært villig til å betale vil jeg tippe rundt 2000.

3. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    275
    Bonuspoeng:
    63
    Er det egentlig så mange som selger det?

4. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke heller hørt om noen som har solgt det.

(Hvor har du fått laget det profilbildet ditt? )

5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Logg inn på SAS.no - Eurobonus sidene - Eurobonus bilde i menyen :)

Angående gullkort vil jeg si det er vanskelig å sette en verdi. Vil jo avhenge mye av hvor mye den som vil ha det reiser..

6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det er veldig utbredt på et svensk forum jeg frekventerer. Både salg og ønske om kjøp. De selges unna så det ryker ser det ut som også.

7. Fly med oss

Fly med oss Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg så et på finn.no til 1500 kroner. Borte nå, aner ikke om det ble solgt.

8. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    581
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis noen selger billig så si ifra. Da er julegavene klarer i år:D

9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Senior Medlem

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet er det at et gullkort gir verdi avhengig av hvor mye man reiser, og at man gjerne alt har et når man faktisk har stor nytte av det.

Om noen skulle være interessert i å kjøpe et gullkort, kan jeg gi bort et nytt fom. november som jeg ikke har noen planer for enda.

Kkgtm78 liker dette
  10. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Er interessert. Hva skal du ha for det?

11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Senior Medlem

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte PM. :)

12. Tazoslo

Tazoslo Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Man kan jo fly ganske så mye uten å få gullkortet, noe som gjør at det er verdt å betale for det. Jeg får mitt på den vanskelige/kjedelige måten, over 50 flyvninger i året da jeg i all hovedsak flyr innenlands. Hadde jeg havnet på 45 så hadde jeg gladelig spyttet i kr.2.000,- for fasttrack og prioritet på bagasje. Nå som det har kommet fasttrack i Bergen også så dobler nesten verdien seg.

Php7980 liker dette
  13. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Er nettopp derfor det er vanskelig å sette en verdi.. Avhenger veldig av personen som skal kjøpe og hans/hennes reisemønster..

- Flyr man 10 flygninger innenlands i Norge (mellom si Tromsø og Alta), vil man sitte igjen med ca. 1250 ekstra bonuspoeng (25%) og muligheten for setereservering og ekstra bagasje hver gang.. Kanskje ikke verdt all verdens i kronasje?

- Flyr man derimot kun 4 flygninger utenlands (si mellom Oslo og Munchen), vil man sitte igjen med 2000 ekstra bonuspoeng (25%), Gold innsjekk på begge flyplasser, fast track på begge flyplasser og lounge på begge flyplasser.. Har man med seg en kompis på noen av turene vil man kunne drikke hveteøl i Senator-loungen for mange hundrelapper (tusenlapper) bare der ;-)

Personlig mener jeg at ett gullkort er verdt "flere tusen kroner" og ville vel aldri solgt det for under 2-3000,- Nå er jeg imidlertid i mot hele ordningen med å kunne gi bort gullkort (til annet enn nærmeste familie), så jeg selger heller ikke de jeg har fått mulighet til å gi bort.. Men det er en annen diskusjon :)

14. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,208
    Bonuspoeng:
    113
    For en god ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at det ikke er tilladt at sælge disse guldkort iht. til betingelserne.

Ursa liker dette
  15. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Står det i betingelsene faktisk? Bra.. Selv om sikkert mange ikke bryr seg..

16. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,208
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg helt sikker på jeg har læst et sted da muligheden blev introduceret. Har desværre ikke tid til at lede efter det lige nu ;)

17. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Det nærmeste er:

Det står ingenting direkte om å gi bort kort, men SAS kan nok hevde at 2.6 gjelder analogisk for andre fordeler man får gjennom bonuspoengene.

Ursa liker dette
  18. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    275
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg så vel ikke verdien av et gullkort før jeg fikk det av en kamerat.. Begynte på ny opptjeningsperiode nå i august og har 30k poeng alt, så denne gangen får jeg kort på vanlig måte.. Hadde jeg ikke fått gullkortet hadde jeg reist med Norwegian og gud vet hva og aldri fått noen fordeler.
    Hadde jeg skulle ha kjøpt kort nå - dvs hadde jeg starta på null og vist det jeg vet nå - hadde jeg nok glatt betalt et beløp høyere enn det som har vært nevnt her, rett og slett fordi jeg har så god nytte av det. Men det er jo bare å reise i pluss til kortet er i boks, og så gå til go og ha de samme fordelene med kortet i lomma.

19. Sunseeker_

Sunseeker_ Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Om noen har et gullkort til salgs. Send PM da jeg er interessert. :)

20. USAsia

USAsia Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er også interessert dersom noen har et gullkort til salgs :) Send evt. PM :)

Del denne siden