Hei! Noen som vet hvordan det fungerer når to personer bestiller samtidig og det er begrenset antall plasser til laveste pris? Jeg skal samkjøre dette med resten av reisefølget og jeg ønsker ingen overraskelser underveis. Totalt 6 billetter skal bookes til to grupper. Kun 4 billetter selges til laveste pris og prishoppet er høyt. Kan vi bestille samtidig og få alle billettene til laveste pris?
Min erfaring er at man da må bestille de 4 som er igjen til laveste pris og så en ekstra bestilling på 2 etterpå. Dersom du tar alle 6 i samme bestilling får du pris utifra laveste kategori der det er 6 ledige billetter.
Ganske så enkelt nei. Er det 4 billetter i billigste klasse om du bestiller 6 samtidig får du neste klasse, som er dyrere. Vil du ha disse 4 må du dele bookingen 4+2
Takk for svar! Det er altså snakk om to familier på 3 som skal forsøke å bestille billettene samtidig. Da blir det den som bekrefter betaling først som får de billige billettene og nestemann får feilmelding om prisen har gått opp?
Du kan jo åpne ett vindu på PC og ett på telefon. 4 pers på telefonbestilling og 2 pers på PC. Husk at du har en EBG/EBD på bookingen PC bestillingen. Deretter slår du inn betalingsinformasjon på begge to helt til tidspunktet for å trykke enter og trykker den sisste knappen samtidig. Når bestillingen har gått igjennom så ser du hvilket sete de fire andre har fått og flytter EBG + medreisende til nabosetet til de andre i familien
Tråden ligger i underkategorien "Norwegian Reward", så EBG/EBD har ingenting med denne bestillingen å gjøre. Hvis det er 4 billige billetter og dere trenger 6 er det lite sannsynlig at dere klarer å "lure" systemet og ende opp med 6 billige billetter dessverre. Uansett hvor mange faner som blir brukt.
Jaja, ikke alltid at jeg får med meg det, som regel er det jo bare eurobonus som blir diskutert her inne
Jeg kan dessverre ikke svare på mitt eget spørsmål med sikkerhet da vi endte opp med en avgang som hadde tilstrekkelig antall billetter til laveste pris. Men håper kanskje noen vet svaret på følgende: Blir cashpoints brukt først eller sist? Low fare på utreisen og Flex på returen. Hvis jeg avbestiller returen kan jeg da risikere refusjon i form av cashpoints? Prisen på utreisen var høyere enn tilgjengelig antall cashpoints, så jeg regner med at en refusjon av Flexbilletten går til kredittkortet?