Privatair 737-700 siste avgang CPH - BOS (evt BOS - CPH)

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av nonstop, 28. juli 2017.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Jeg lurte på om noen som vet når siste avgang med Privatair på Bostonruta går? Gjorde en dummy booking og da kom ruta opp med A330 i september, så da regner jeg med det er over? Noen som vet noe mer offisielt når siste gang Privatair flyr? Og hva som skjer med denne videre, er leasingavtalen over?

    (Liten skrift: Beklager hvis dette er svart på før, eller relevant og innenfor forumets rammer)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    nonstop liker dette
  3. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk!
     
  4. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
  5. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr dette at man er garantert å få 330 (evt 340) hvis man flyr denne strekningen? Når jeg ser på turer senere i august så står det SAS og 330....
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel dette som gjør at OSL-MIA reduseres..
     
    Anita liker dette
  7. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har blandete følelser. Veldig blandete følelser.

    Jeg har vel vært med dette flyet til eller fra Boston 8-9 ganger, første gang i April 2016 (det var vel nokså nylig blitt satt inn på ruten da?). Jeg var ikke forberedt i det hele tatt, og litt forvirret når jeg gikk inn i et fly som ikke var SAS-branded, men hadde en helt annen logo på seg. Jeg hadde heller ikke helt fått med meg at det var en 737 jeg skulle fly med til Boston. Jeg har kontinuerlig kalt dette flyet for "kjipt" når jeg har skrevet om det. Og jeg står ved det... tror jeg.

    Det som plaget meg mest var nesten mangelen på Pluss. Men det er også noe med widebody på langdistanse som jeg liker (det føles liksom... større). Altså, når man først skal over Atlanterhavet var dette flyet litt kjipt.

    Men crewet er fantastisk. Det som har blitt ved meg er at de hadde en tendens til å dele ut is fra business-class til barn i economy mot slutten av flyvningen. Inkonsekvent behandling, sikkert, men om noen på flyet hadde noe i mot det i utgangspunktet kan jeg ikke tenke meg at de ville vært det da de så hvor takknemlige ungene, og ikke minst foreldrene, ble.

    Besetningen ville etter (nesten hver eneste) boarding aktivt stokke om på folk for at flest mulig skulle få ledig midtsete. Dette kan jo gjøres på alle flyvninger, men det er ikke alltid like behagelig for de av oss som er nokså introverte å spørre hverken andre passasjerer eller besetning om det er greit å flytte seg. Men på dette flyet tok altså besetningen grep.

    Men grunnen til at jeg har blandete følelser rundt dette flyet er kanskje hovedsaklig at jeg har hatt så mange følelser på dette flyet. Jeg har på akkurat dette flyet flydd mot det jeg gledet meg absolutt mest til, men også flydd fra ting jeg absolutt ikke ville fly fra, i situasjoner der jeg ikke ville til flyplassen og ikke ville sette meg på flyet hjem, men hvor jeg bare måtte. Og nå til dags tenker jeg kanskje litt for mye på hvordan jeg flyr, hvilket sete, hvilken lounge, hvilken kø jeg havner i. Men i en verden der mye, og spesielt det å fly, kan bli litt sterilt, er dette flyet et slags unntak for meg. Det var det samme flyet hver gang, og på grunn av det fikk det en slags karakter.

    Selv om disse reisene tok slutt av andre grunner er det likevel ganske så vedmodig å tenke at jeg aldri kommer til å fly med dette flyet til Boston igjen. For uansett hvor kjipt dette flyet var, så ble det etterhvert en gjenkjennelig følgesvenn i en verden som for det meste består av "en av de derre flyene SAS flyr til USA". Joda, det var et litt kjipt fly. Men det har vært en del av de reisene jeg så absolutt husker best.

    HB-JJA, takk for alt. Eller ihvertfall det meste.

    Tilgi denne irrasjonelle overtrøtte, overfølsomme fyren. Jeg burde virkelig ikke slippes løs på internett etter midnatt.
     
    Travellingalf, DanH, dervig and 13 others like this.
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sover sjelden godt på fly. Spesielt hvis frua i kjøkkenet skrur opp ovnen, som mange gjør i den tro at folk slokner lettere når det er varmt.

    Mulig det, men jeg vil ha det kaldt og blir bare klam og gretten hvis det blir varmt.

    Jeg har sovet godt på fly to ganger. Den ene var på en ferryflight hjem etter en DHS-charter til Afrika hvor jeg hadde vært våken i 40 timer. Da sov jeg 8 timer i strekk på en treseter.
    Den andre var på HB-JJA fra Houston til Stavanger. Jeg fikk tilpasset stolen i en stilling som passet meg perfekt, og da kabinen på Boeingen ble holdt i behagelig temperatur, sov jeg godt hele veien etter at middagen var unnagjort.

    Har heller ingen problemer med mindre fly på lange turer så lenge jeg ikke sitter i et trangt midtsete. Men da har jeg problem med de fleste flytyper .....
     
    Travellingalf and Fredrik81 like this.
  9. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg kommer til å savne mest er konsekvente courtesy upgrades for Diamant, og siden flyet ikke har Plus, fikk jeg alltid oppgradert til Business... Kanskje de gjør det for å unngå dårlige tilbakemeldinger om 3-3 config og manglende entertainmentsystem fra statuskunder.

    I tillegg har PrivatAir ganske mange belgiske crew, og jeg kommer jo fra Belgia. Morsomt å kunne snakke morsmalet mitt med crewet på en SAS-flyvning!
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden