Flere hotellkjeder har egne "luksusprogrammer" der en kan få frokost inkludert, romoppgradering etc om en booker gjennom bestemte reisebyråer. Dette er programmer som Virtusio, Shangri-la Luxury Circle, Fours Seasons Partners etc. Er det noen som kjenner til at noen i Norge har avtale med Luxury Circle? Noen som evt kan gå god for noen internasjonalt? Har ikke så lyst til å bare finne noen gjennom Google...
Vet ikke helt om jeg bommer her, eller ei, men prøver no.. Man har jo Amex FHR, som er noe det samme? https://www.americanexpressfhr.com/featured-hotel-searches Dette får man gjennom Amex Platinum i Norge.. C
Hør med highend leisure reisebyråer, i Norge er følgende i øverste sjiktet Select travel Becurio Paradisreiser
Hva er fordelen med å gå gjennon slike byråer? Kontra å booke direkte hos hotellet? Har de så gode priser hos byråene at de kan kaste inn en frokost? De gangene jeg gidder å splurge på fint hotell, så er som oftest frokost inkludert? C
Jeg har brukt Select flere ganger, vet ikke hva slags avtaler de har, men får stort sett alltid oppgradering og andre benefits.
Jeg booker ofte gjennom slike sider når jeg først skal bestille luksushotell. De jeg bruker er: whatahotel.com og classictravel.com. Typiske fordeler er frokost, oppgradering hvis tilgjengelig, 100 dollar voucher som kan brukes på hotellet, sen utsjekk / tidlig innsjekk. Synes som regel ikke prisene er noe særlig høyere enn feks. expedia, men det varierer.
Amex Centurion FHR gir ofte prismatch på BAR og inkluderer da i dette full avbestillingsmulighet, frokost, (garantert) oppgradering samt ekstra "perk" (typisk USD 100 credit/opphold). Meget fornøyd.
Takk, får høre med disse. Det er et bestemt Shangri-la hotell som ikke er FHR hotell. Dessuten gir Luxury Circle bekreftet oppgradering, som er det eneste som duger i julen. Regner med at en fortsatt ikke kan booke FHR online med norsk Platinum?
Om du synes hotellporteføljen er interessant, kan kanskje Leading Hotels of the Worlds Leaders Club være noe. Det koster en drøy tusenlapp for det enkleste medlemskapet, men om du bor noen netter i året, er det raskt tjent inn på gratis frokost. Da får man som regel oppgraderinger, tidlig innsjekk, velkomstgave etc. Opplever veldig god service også!
mrandmrssmith punktum com har alltid en fordel som frokost eller vinflaske - men jeg pleier å bruke den til å kontakte hotellet direkte om å få samme eller bedre fordel direkte. Min erfaring er at hotellene elsker direkte-kunder, noe du merker i forhold til alt fra oppgraderinger til mulighet til å prute på pris, eller få barn inn gratis i eksraseng. Det gjelder også de dyre kjedene som Mandarin Oriental og Ritz-Carlton. I London er Cafe Royal (byens beste beliggenhet, SPA og rom) spesielt bra på dette.