Promo Code ved registrering hos Qatar Airways

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mika, 12. febr 2018.

1. mika

mika Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Jeg skal bestille reise til Indonesia med Qatar Airways, og skal nå registrere meg som bruker. Ser det under registrering kommer opp "Promo code", og lurer på om dette er noe form for vervekode eller lignende? Hvis ikke, kanskje noen kan fortelle meg hvilken type promo code det er snakk om? Vanligvis legger man jo vanlige rabattkoder inn ved bestilling av gjeldende reise.

Dersom det faktisk er for å kunne tjene poeng ved å verve brukere, signerer jeg meg gjerne med noens promo code for å gi litt ekstra poeng.

Håper noen har litt mer peil enn meg :)

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro dette er for å få ned prisen. En promokode kan for eksempel gis til ansatte som så kan gi de videre til venner (uten at jeg kjenner til at det er tilfellet her). Eller at man bare har en kampanje som er målrettet til et spesifikt segment og sier at om man skriver inn kode XXX får XX prosent i rabatt.

Norwegian har også denne funksjonen, hvor man ved å skrive inn UNDER26, får lavere priser for de som er under 26.

3. mika

mika Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, rabattkoder/promokoder er jo helt vanlig, men synes bare det er så rart at det kom opp som et valg under registrering av selve brukeren. Det legges jo som regel inn før man betaler for flyturen man bestiller.

Del denne siden