San Juan, Puerto Rico

Tråd i 'Reisemål' startet av Misterix, 25. des 2015.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har vært i Puerto Rico i Karibien før og har tips for ting og gjøre/se og hvor man burde spise osv? :D
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bumper denne. San Juan står på planen for unge Herlov i påskeferien. Iberia/American via Zurich/Madrid/Philadelphia/New York. Skikkelig melkerute. Noen tips til hva man bør se og gjøre?
     
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Var der 5 uker for 15 år siden, men det eneste jeg husker er alle de flotte damene som det krydde av. :p
     
    Baldrick and Herlov like this.
  4. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Bacardi Distillery, Arecibo Observatory, Rio Camuy Cave Park, strender osv. Frister veldig med San Juan....
     
    Herlov liker dette
  5. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var der en uke for et år siden. Delte oppholdet i 2: bodde noen dager gamlebyen San Juan, og noen dager på naboøya Vieques.

    Jeg anbefaler begge deler. Gamlebyen er sjarmerende og typisk karibisk med mange fargerike bygninger. En spennende historisk by med imponerende festningsanlegg. 2-3 dager her vil jeg si er et "must".

    Øst for Puerto Rico ligger 2 svært idylliske småøyer: Vieques og Culebra. Sistnevnte er hjemstedet til "verdenskjente" Flamenco beach, som er kåret til en av verdens 3 beste strender flere ganger. Felles for begge disse øyene er at det kun går småfly ut dit, og de er dermed ikke så fulle av turister. En annen grunn til at Vieques ikke har blitt preget/påvirket/ødelagt av masseturisme, er at den er relativt "ung" hva tilgjengelighet angår - dette siden den var avstengt for sivile frem til 2003 grunnet US Navys tilstedeværelse.

    Vi valgte Vieques - og angret ikke. Et tropisk paradis hvor vi ofte var alene på svært idylliske strender. Leiebil er et et must - og det leies omtrent bare ut 4WD Jeeper pga veistandarden. Med slik fremkomstmiddel når du enkelt bortgjemte perler. Husk å leie bil god tid i forveien - øya kan gå tom for leiebiler!

    Vi er fast bestemt på å en gang reise tilbake til Vieques - og legger da trolig også Culebra inn i reiseruta (det går småfly mellom disse to øyene).

    Vi hadde en dag på stranda i San Juan også. Flotte, brede strender og bra med folk. Minnet meg litt om Costa del Sol, og ble en nedtur etter de 4 dagene i idyllen på Vieques...

    Vi rakk ikke mer den uka vi var der, men leste meg til at Puerto Rico har mer å by på: regnskog og andre byer og kyster som skal være verdt et besøk om tiden strekker til.

    God tur!
     
    Last edited: 05. febr 2017
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Var der for et par uker siden. Kun kort stopp med cruiseskip, men fikk med oss fortene og gamlebyen. Spiste lunch på en lokal sjappe som heter Mojito's. Strålende kjøkken og greie priser.

    [​IMG]

    Kulturimprealismen er også på plass.

    [​IMG]
     
  7. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg som er gift med en dame med genene fra PR må pliktskyldigst på ferie ditt i 2018.

    Sier du at jeg bør la kona passe huset hjemme?

    /koffert.
     
    RoadKing and Baldrick like this.
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe. Jeg husker nå at jeg traff på en ny "Jennifer Lopez" på hvert gatehjørne der nede.
     

Del denne siden