Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tråd for diskusjoner rundt Nordic Choice Club. Seiler vel opp som det beste og letteste programmet for oss i Norge? Kanskje med unntak av Club Carlson som til tider kaster poeng etter deg.
     
  2. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Usikker på om denne tråden bare var for erfaringer med Choice Club, men jeg prøver likevel. Er det noen som har erfaringer med statusmatch hos Choice? I Norge er choice den mest brukte hotelkjeden for min del og en høyere status enn sølv hadde vært greit.
     
  3. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Choice statusmatcher ikke direkte, fikk kun sølv etter at jeg prøvde å matche toppnivå fra et annet program..
     
  4. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Først, wow at du er Platinum! Noen triks for å komme dit eller bor du bare mye på choice?
    Trodde ikke Comfort Runway hadde noe annet enn standardrom, og at dette forøvrig gjelder alle de nye comforthotellene..
     
  5. JLafton

    JLafton Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe. Ingen annen grunn at bor mye på Choice, skulle ønske det var ett nivå til ;) Bodd rundt 100 netter på Choice i år.
    Joda, flere av de nye Comfort hotellene har finere rom enn standard.
    Har bodd på flere Comfort hoteller hvor jeg har blitt oppgradert til superior eller suite.
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har liten erfaring med Nordic Choice minus the Theif og Christiania, og vurderer en natt på Comfort Hotell RunWay. Bor normalt på Blu eller Park Inn, men de er over dobbelt så dyre som RunWay min akutelle natt. Lurer da spesielt på hvordan Shuttlebussen fungerer? Ser at de hevder at den tar kun 8 minutter inn til flyplassen fra hotellet, og går hvert 15 minutt?
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde på RunWay for ca 2 år siden. Det var helt kurant det altså. Du kan kjøpe billett i lobbyen på en maskin der, eller ombord i bussen. Den tar nok rundt 8-10 minutter ja.
     
    SASDC8 liker dette
  8. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker RunWay som fast hotell hver gang vi overnatter på OSL, og det er det gode grunner til. Fine rom, grei beliggenhet, bra parkeringsplass og som nevnt en shuttlebuss som fungerer bra. Og, ikke minst, frokostservering fra 0345!
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende guide @Bizflyer! Ser man får billig pay tv med status og skjønner med det samme hvorfor kompisene mine ble så lojale.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Erling har nå postet testen sin av Tyven her http://bonusfeber.no/thief-oslo/

    Har selv booket rom der den 13. feb. Deluxe rom var det eneste ledige, så ett hakk opp. Regner ikke med noen oppgraderinger heller
     
    Fnate, Bizflyer, SASDC8 and 1 other person like this.
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde deluxe rom selv nå jeg bodde der, og det var meget meget bra :) Digger skuffen med alt mulig rart i som man kan kjøpe, om man skulle finne ut at man plutselig feks trenger en skjorte fra Moods of Norway så har man mulighet til det :)

    Etter min menig det eneste hotellet i Norge som kan måle seg gode hoteller rundt om i verden.
     
    tommy777 liker dette
  12. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn til neste evt. neste gang: Shuttlebussen koster 70 kroner, lokalbussen koster 30. Da må du riktignok gå bort til vegen (bussholdeplassikonet på Hans Gaarders veg - IKKE den som heter E16)

    Comfort Runway.jpg


    Tror den går så ofte som to ganger i timen på enkelte tider av døgnet, så sjeldent som en gang i timen ellers (man finner tider på ruter.no, som også har en app som viser sanntifdsinfo).
     
    braathens safe liker dette
  13. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Denne uken skal nyoppussede Admiral i Bergen testes og neste uke skal det kliss nye The Edge i Tromsø testes. En annen fordel bonusprogrammet til Nordic Choice har er muligheten til å kutte goder som gratis brus, pay-tv etg for å få 15% flere bonuspoeng.
     
  14. JLafton

    JLafton Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Det er 10% ved sølv og 20% ved gull.
    Platinum har ikke den fordelen
     
  15. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Takk... Da er det 20% jeg får i ekstra bonus:)
     
  16. JLafton

    JLafton Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Bare hyggelig.:)
    Kunne ønsket denne fordelen hadde vert for Platinum også, men for Dobble poeng hver 8. natt vertfall.;)
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Clarion.JPG
     
  18. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    God aften,

    Etter å ha vært sykemeldt i 14 dager, sykemeldt for første gang i mitt liv (følte meg som en idiot da jeg prøvde å finne ut hvem som er min såkalte faste lege; aldri hørt om det, jada) .
    Drar til Tigerstaden i morgen tidlig, returen på fredag blir mitt 35 SK segment i løpet av de siste 8-9 månedene, så i følge de gamle reglene så skal jo det føre til EBG status?

    Håper de ikke har gått bort fra dette nå igjen?

    Skal bo på Clarion Royal Christiania denne gang siden Plaza var for dyrt ifølge sjefen, og til min store forbauselse så er jeg fremdeles Choice Gold Member, tar dette medlemsskapet aldri slutt? Gold medlemsskapet, mener jeg da. Fant ut at det er 10 år siden jeg faktisk kvalifiserte til noe som helst her.

    Kan jeg forvente oppgradering?

    Mvh
    Fjordheim
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, det er litt hit or miss med Choice etter min mening. Pleier å smile pent når jeg sjekker inn, samt spørre om de har et "pent rom uten støy", hehe :)
     
  20. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Aldri feil å oppføre seg pent...ingen som liker survete mannfolk.
     

Del denne siden