Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Og Xpress-hotellet ved Youngstorget er bra hvis man skal på konsert på Rockefeller eller Sentrum Scene, kun trenger en seng og har lyst på kortest mulig krabbevei hjem :p
     
    tobeornot999, Jeanette and holmen like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Jeg har også lurt på hvem som bor på det GIGANTISKE hotellet på Alnabru/Lindeberg. Men det er vel konferansehotell, kanskje?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Min antagelse også, samt at det er en nisje med folk som ankommer på E6 og har ærend i Oslo-regionen med bil - gjerne utenfor ring 3.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan faktisk hende folk har andre behov enn meg selv når det kommer til overnatting i Oslo. :rolleyes:

    Mulig det er veldig billig?
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, tilfeldig hverdag i desember når er gjenåpnet:
    0DE5EE4C-E434-4F6D-8959-8320236B5152.jpeg

    Trodde en stund det var for langtransportsjafører, men de sover vel ofte i bilen?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har vi sklidd litt ut av trådens tema her, men noen får ta en natt på dette hotellet, og se hvem som bor der. :)
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jobb kanskje? Og trenger et sted i nærheten for å sove. Hva vet jeg.

    Har selv noen år med pendling sørover i Europa, og når man kan skal et sted for å gjøre en jobb et par dager. Så kan det være ganske upraktisk å bo i sentrum når jobben er utenfor sentrum.
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Har du flyttet inn permanent i NC hoteller? ;)

    Eller pusher du trumf dit? Eller kan du noen magiske triks vi andre ikke kjenner? :D
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Litt blanding av de to. Mye hoteller nå i høst, og Trumf går til NCC i stedet for EB, da jeg har "nok" Eurobonus-poeng.

    Kan ingen spennende triks, men lærer gjerne. :cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig at jeg er helt blind, men hvor ser man medlemsperioden på NCC siden nå?

    På webben, altså. Det pleide å stå "opptjeningsperiode" og "medlem til" eller noe lignende, men nå klarer jeg altså ikke å finne det?!
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har litt samme følelse av nok EB poeng, og bor mye hos NC. Og da bor jeg der såpass mye i jobb at det nesten aldri er mulig å ta egen-tid og bruke poengene.

    Ser absolutt poenget ditt dersom man kan ta ut poeng/trumf man putter inn og få fritidsovernatting hos NC tilbake. Men for min del ville det blitt mest trumf (=ekte penger) inn til NCC for å få enda mer poeng jeg ikke trenger der også, som hos SAS. Med eneste fordelen på toppen = gold/plat for life, etterhvert da.

    Som er gøy hvis man ser på det som en konkurranse med et mål, men at fordelene man får er ganske usikre og beskjedne har jeg merket som mangeårig gold og plat :p
     
    holmen and Maggie like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Klarte ikke å finne der jeg heller..
     
    tobeornot999 liker dette
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113

    Dette har forsvunnet fra nettsiden og ligger ikke lenger i klartekst.

    Medlemsperioden (opptjeningsperioden) er 12 måneder fra og med måneden du ble medlem.
    Om du ble medlem i mai 2021 er medlemsperioden fra og med mai 2021 til og med april 2022. Har du velkomstmeldingen fra Nordic Choice kan du selv beregne medlemsperioden.

    Du kan også sjekke under Poengtransaksjoner på
    https://www.nordicchoicehotels.no/min-side/bonuspoeng

    upload_2021-10-21_21-47-52.png
     
    tobeornot999, holmen and Maggie like this.
  14. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Et spørsmål ang. restaurantkupongene; pleier dere å kjøpe noe som overstiger verdien på kupongen slik at hotellet tjener litt penger, eller synes dere det er greit å kun bestille noe som dekkes av verdien kupongen? Jeg føler alltid at jeg bør legge igjen litt penger, men lurer på om andre tenker det samme…:rolleyes:
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Varierer fra gang til gang. Noen ganger skal man bare ha en øl, og andre ganger en full middag. Gidder ikke å kjøpe mer enn jeg skal ha bare for å ikke "snylte" på hotellet :)
     
    Emma, eventyrer and democomputer like this.
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Og noen ganger får man ikke kjøpt bare en øl og noen nøtter. Og noen ganger får man ikke kjøpt noe i «kiosken» i resepsjonen. Og noen ganger koster en enkelt burger nesten 300 kroner. Så noen ganger er kupongen helt verdiløs.. :rolleyes:
     
    Emma liker dette
  17. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar! Hvis en tenker og handler sånn så «jevner» det seg jo ut i det lange løp. Og det bør jo absolutt være greit. Jeg er nok litt for opptatt av å legge igjen penger :oops:
     
  18. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Det hadde vært veldig greit med en mer helhetlig håndtering blant hotellene. Jeg har opplevd alt fra at kupongene er bortimot ubrukelige som du sier, til at man nærmest blir pushet på varer fra kiosken. Hvis man er litt beskjeden, så er det jo fristende å bare la vær å bruke dem :p
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113

    Ja, felles håndtering hadde vært bra.
    Dette skal jo skape lojalitet til hotellene og det virker mot sin hensikt når det blir komplisert og vanskelig for gjesten!

    Men: vilkårene er relativt tydelige på punktet angående bruk av voucher i kiosk.
    Det er kun Quality som har Lounge 24 (også omtalt som Petit X..).
    Der skal du med loven i hånd kunne bruke voucheren på mat og drikke.
     
    Emma liker dette
  20. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk for klargjøring av vilkårene! Jeg har aldri tenkt over hvilke hotell som har Lounge 24, så kjekt å få vite at det kun gjelder Quality. På Quality Hotel Winn synes jeg de hadde gjort noe veldig bra ved å henge opp et infoskriv i heisen om hva vocheren kunne brukes på.

    For øvrig skal det sies at jeg stort sett alltid har fått brukt kupongen når jeg har prøvd. Det har imidlertid ofte skjedd at de ansatte ikke helt vet hva som gjelder, og må spørre kollegaer. Det løser seg jo alltids, men jeg skulle ønske at prosessen gikk litt smidigere til tider.
     

Del denne siden