Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er virkelig ikke bra.
     
    skrosvik and Maggie like this.
  2. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, det er litt overraskende. Mulig det er "oppstartsproblemer" og de ansatte ikke er informert godt nok?

    På Britannia får man velge alt man vil :) Her er Sommerros meny:
     

    Attached Files:

    morradi liker dette
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært borti tilsvarende før på andre hoteller. At man ikke kan bestille alle rettene på menyen er forsåvidt fair, kokker er en begrenset ressurs, men jeg har aldri vært borti et hotell som er så gjerrig at de bare lar deg få en rett. Det er som regel to eller tre..
     
  4. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm, noen som har vært på Hotel Oleana? (Bergen)
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Skal for første gang siden jeg fikk status i NC på konferanse der oppholdet er betalt av andre.
    Så i vilkårene at man får 1000 poeng per natt, men fant ingenting om hvordan man får de.
    Fyrer man da av en e-post til hotellet i forkant for å få registrert status og medlemsnr, eller først ved innsjekk, evt via kundeservice?
     
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Kan selvfølgelig registrere medlemsnr. ved innsjekk, men er en fordel å registrere det i forkant med tanke på oppgradering. Så send en mail eller ring. :)
     
    Flyingdutchman liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bodde der i august. Fikk et stort rom med et bittelite bad. Bra frokost og hyggelig personale.
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde igjen at jeg ikke fikk triple poeng ved bruk av NCC MC på Choice hotell. Denne gangen på Farris Bad. Betalte alt i resepsjonen.
    Tidligere har jeg opplevd det samme på både Lily og Christiania teater.
    Snakket først med SEB som sier at dette må tas med Choice kundeservice. Fyrte da avgårde en mail til platinummailen som jeg har utelukkende gode erfaringer med fra tidligere. De henviser meg tilbake til SEB selv om jeg skriver tydelig at SEB henviste meg dit i første omgang.
    Når jeg så klager på dette svaret får jeg bare svada svar tilbake «vi kollar vidare på det». Fortsatt ingen poeng.
    Det er snakk om litt under 900 poeng som mangler, og jeg har dokumentert dette skikkelig med kontoutskrift. Så det er jo merkelig at de ikke bare overfører disse, men velger å gjøre seg vanskelige for skarve 900 poeng. Ikke slik jeg pleier å oppfatte en ellers ypperlig kundeservice!

    Moralen er, følg med på at dere faktisk får 30p pr. 100,- på hotellene med NCC MC. Dette har de tydeligvis ikke helt kontroll på.

    Er for øvrig Platinum, og har gold for life i CC.
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Utifra postene i tråden observerer jeg at jeg dessverre må forberede meg på krig. Satser på at kommende bookinger går av seg selv, men registrerer at jeg bør følge med.
     
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Booket rom for 3 netter på Clarion Hammer hotell den dagen Choice reklamerte med trippel-poeng (9.august).
    Etter utsjekk dukket det opp standard poengopptjening for overnattingene, ikke triple poeng.
    Sendte avgårde e-post til kundeservice og etterlyste triple poeng. Fikk svar dagen etterpå at det nå var lagt inn triple poeng.

    Jeg har platinum-status (som forsåvidt er irrelevant i denne saken). Jeg opplevde også sist gang kun å få standard poeng, og ikke triple poeng til tross for at bestillingen ble gjort i henhold til kampanje-vilkårene.
    Er det andre som også opplever å måtte etterlyse poeng på NCC etter slike kampanjer? Jeg trodde systemet fikset dette automatisk, noe det tydeligvis ikke gjør for meg.
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske stort trykk de siste par timene under slike kampanjer og da opplever Choice dessverre at bookingene kommer inn i systemet flere timer etter at vi faktisk har booket, noe som gjør at bookingene da ligger inne med feil dato. Sånn ha det vært i flere år og de klarer tydligvis ikke å få gjort noe med det, så det er viktig å følge med selv på disse. Det har dog aldri være noe problem med etterregistrering når man ringer inn eller sender mail.
     
    Staralliance liker dette
  12. Zendus

    Zendus Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt 6 opphold her siste året. Alltid fått oppgradering både som Gull og Platinum.
    Bra frokost, noe støy kan forekomme hvis du bor mot teateret eller ricks
     
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Oleana er vanligvis gode på oppgraderinger. Har opphold der som jeg har flyttet på flere ganger nå, først ga de meg suite (mulig dette gikk ned til deluxe, husker faktisk ikke) måtte uansett flytte oppholdet og ble tildelt deluxe neste gang, nå er jeg oppgradert til suite igjen og håper at jeg faktisk får benyttet bookingen denne gangen. Jeg har gold og bookingen er i utgangspunktet superior.
     
  14. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Skal ta fruen med til Stockholm og sjekke ut Yasuragi. Kommer til Stockholm sent fredag, så tenkte å ta første natten i sentrum en plass, før vi drar til Yasuragi utpå dagen lørdag. Har aldri besøkt noen Nordic Choice hoteller i Stockholm. For dere som er mer breiest i de trakter, hvilke hoteller i sentrum anbefales?
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93

    Hvis du bare skal ha et sted å sove blir det ikke mer sentralt enn dette:

    https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/sverige/stockholm/comfort-hotel-xpress-stockholm-central/

    Dette er praktisk talt i samme bygget som sentralstasjonen, altså der du havner enten du tar toget eller flybussen (det er flybussens endestasjon).

    Som sagt bare et sted å sove, du får ikke engang frokost.
     
    Xaantiam and haifinn like this.
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke engang nødvendigvis vindu :) Hotel C er også sentralt og et hakk opp, ellers er the Sign bra, men kanskje unødvendig dyrt for kun en kort natt.
     
    Xaantiam liker dette
  17. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bodde på Amaranten under en ukes opphold i byen. Kort spasertur på ca 15 minutter til togstasjonen og tbanestasjon under hotellet.
     
    Xaantiam liker dette
  18. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er av den sorten som trenger en kopp svart kaffe og en ristet skive som et absolutt minimum til frokost, gjerne med en baconbit på toppen. Så Xpress er nok helt ut. :p Det er ikke innsjekk på Yasuragi før 15:30, så tenkte sen utsjekk en plass. Tenker det blir Sign eller At Six. Hva er det best hotellet av de to? :D
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun bodd på The Sign, men forstår det slik at At Six er «best», men både den svarte kafeen, bacon og de veganske alternative holder mål på Sign.
     
    Xaantiam liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Sign er fint og sentralt, med kort gangtur til sentralbanen/flytoget.

    Spør om et rom litt oppe i etasjene og viktigere: med utsikt mot parken. Alternativet er "flott" utsikt til jernbanesporene, motorvei og masse biler ;)
     

Del denne siden