Nei, det er litt overraskende. Mulig det er "oppstartsproblemer" og de ansatte ikke er informert godt nok? På Britannia får man velge alt man vil Her er Sommerros meny:
Har vært borti tilsvarende før på andre hoteller. At man ikke kan bestille alle rettene på menyen er forsåvidt fair, kokker er en begrenset ressurs, men jeg har aldri vært borti et hotell som er så gjerrig at de bare lar deg få en rett. Det er som regel to eller tre..
Skal for første gang siden jeg fikk status i NC på konferanse der oppholdet er betalt av andre. Så i vilkårene at man får 1000 poeng per natt, men fant ingenting om hvordan man får de. Fyrer man da av en e-post til hotellet i forkant for å få registrert status og medlemsnr, eller først ved innsjekk, evt via kundeservice?
Jepp. Kan selvfølgelig registrere medlemsnr. ved innsjekk, men er en fordel å registrere det i forkant med tanke på oppgradering. Så send en mail eller ring.
Opplevde igjen at jeg ikke fikk triple poeng ved bruk av NCC MC på Choice hotell. Denne gangen på Farris Bad. Betalte alt i resepsjonen. Tidligere har jeg opplevd det samme på både Lily og Christiania teater. Snakket først med SEB som sier at dette må tas med Choice kundeservice. Fyrte da avgårde en mail til platinummailen som jeg har utelukkende gode erfaringer med fra tidligere. De henviser meg tilbake til SEB selv om jeg skriver tydelig at SEB henviste meg dit i første omgang. Når jeg så klager på dette svaret får jeg bare svada svar tilbake «vi kollar vidare på det». Fortsatt ingen poeng. Det er snakk om litt under 900 poeng som mangler, og jeg har dokumentert dette skikkelig med kontoutskrift. Så det er jo merkelig at de ikke bare overfører disse, men velger å gjøre seg vanskelige for skarve 900 poeng. Ikke slik jeg pleier å oppfatte en ellers ypperlig kundeservice! Moralen er, følg med på at dere faktisk får 30p pr. 100,- på hotellene med NCC MC. Dette har de tydeligvis ikke helt kontroll på. Er for øvrig Platinum, og har gold for life i CC.
Utifra postene i tråden observerer jeg at jeg dessverre må forberede meg på krig. Satser på at kommende bookinger går av seg selv, men registrerer at jeg bør følge med.
Booket rom for 3 netter på Clarion Hammer hotell den dagen Choice reklamerte med trippel-poeng (9.august). Etter utsjekk dukket det opp standard poengopptjening for overnattingene, ikke triple poeng. Sendte avgårde e-post til kundeservice og etterlyste triple poeng. Fikk svar dagen etterpå at det nå var lagt inn triple poeng. Jeg har platinum-status (som forsåvidt er irrelevant i denne saken). Jeg opplevde også sist gang kun å få standard poeng, og ikke triple poeng til tross for at bestillingen ble gjort i henhold til kampanje-vilkårene. Er det andre som også opplever å måtte etterlyse poeng på NCC etter slike kampanjer? Jeg trodde systemet fikset dette automatisk, noe det tydeligvis ikke gjør for meg.
Det er ganske stort trykk de siste par timene under slike kampanjer og da opplever Choice dessverre at bookingene kommer inn i systemet flere timer etter at vi faktisk har booket, noe som gjør at bookingene da ligger inne med feil dato. Sånn ha det vært i flere år og de klarer tydligvis ikke å få gjort noe med det, så det er viktig å følge med selv på disse. Det har dog aldri være noe problem med etterregistrering når man ringer inn eller sender mail.
Har hatt 6 opphold her siste året. Alltid fått oppgradering både som Gull og Platinum. Bra frokost, noe støy kan forekomme hvis du bor mot teateret eller ricks
Oleana er vanligvis gode på oppgraderinger. Har opphold der som jeg har flyttet på flere ganger nå, først ga de meg suite (mulig dette gikk ned til deluxe, husker faktisk ikke) måtte uansett flytte oppholdet og ble tildelt deluxe neste gang, nå er jeg oppgradert til suite igjen og håper at jeg faktisk får benyttet bookingen denne gangen. Jeg har gold og bookingen er i utgangspunktet superior.
Skal ta fruen med til Stockholm og sjekke ut Yasuragi. Kommer til Stockholm sent fredag, så tenkte å ta første natten i sentrum en plass, før vi drar til Yasuragi utpå dagen lørdag. Har aldri besøkt noen Nordic Choice hoteller i Stockholm. For dere som er mer breiest i de trakter, hvilke hoteller i sentrum anbefales?
Hvis du bare skal ha et sted å sove blir det ikke mer sentralt enn dette: https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/sverige/stockholm/comfort-hotel-xpress-stockholm-central/ Dette er praktisk talt i samme bygget som sentralstasjonen, altså der du havner enten du tar toget eller flybussen (det er flybussens endestasjon). Som sagt bare et sted å sove, du får ikke engang frokost.
Du får ikke engang nødvendigvis vindu Hotel C er også sentralt og et hakk opp, ellers er the Sign bra, men kanskje unødvendig dyrt for kun en kort natt.
Jeg bodde på Amaranten under en ukes opphold i byen. Kort spasertur på ca 15 minutter til togstasjonen og tbanestasjon under hotellet.
Jeg er av den sorten som trenger en kopp svart kaffe og en ristet skive som et absolutt minimum til frokost, gjerne med en baconbit på toppen. Så Xpress er nok helt ut. Det er ikke innsjekk på Yasuragi før 15:30, så tenkte sen utsjekk en plass. Tenker det blir Sign eller At Six. Hva er det best hotellet av de to?
Jeg har kun bodd på The Sign, men forstår det slik at At Six er «best», men både den svarte kafeen, bacon og de veganske alternative holder mål på Sign.
Sign er fint og sentralt, med kort gangtur til sentralbanen/flytoget. Spør om et rom litt oppe i etasjene og viktigere: med utsikt mot parken. Alternativet er "flott" utsikt til jernbanesporene, motorvei og masse biler