Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Tok hele regningen for kompisgjengen når vi var ute på fredag på ekspedisjonshallen, Sommerro.
    Kom opp Sommerrogata Hotelldrift i transaksjons detaljene, så håpet på god uttelling og kommende bordbestilling ved hver 90/100 NCC kampanje.
    Dessverre ser jeg nå at poengberegningen kun er på vanlige 10/100 :(
     
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, dette stinker litt.
    Ser ikke ut som om jeg fikk mer enn 10/100 på Comfort Vesterbro oppholdet for noen uker siden heller (tre netter). Ikke har jeg fått noe svar på klagen ifm. Farris Bad (ref. tidligere innlegg), ei heller poengene som manglet. De " kollar vidare på det" i snart en uke....
     
  3. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ha en natt på CC Gabelshus i morgen og nå dukker rom 213 opp i appen. Er det noen som hva slags rom det er? Jeg bestilte standardrom, men som platinum håper jeg selvsagt på å bli oppgradert til noe bedre.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner ikke det hotellet, men kommer det ikke opp hva slags rom det er i appen? Det gjør det hos meg.
     
  5. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, men der står det også standardrom. Jeg tenkte kanskje det kunne henge igjen fra opprinnelig booking... Det var bedre rom ledige da jeg booket slik at jeg i henhold til betingelsene skal oppgraderes.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Noen hoteller oppgraderer til bedre standardrom, og synes det holder. Spør ved innsjekking.
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på Gabelhus eit par ganger, og fått oppgradering. Men superiorromene er ikkje veldig Superior. Liker hotellet uansett!
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Det er aldri noe feil å spørre høflig i resepsjonen når man først står der.

    Selv pleier jeg ikke å ta meg bryet, men som platinum får jeg alltid og helt systematisk en liten oppgradering allerede i forkant. Om jeg da kunne fått et enda bedre rom ved å spørre, vet jeg ikke fordi jeg som regel er der for en rask natts søvn og frokost bare.

    Men de gangene jeg skal være litt lenger enn 1 natt, eller det er en grunn til at jeg ønsker bedre rom, spør jeg - og får veldig varierende svar.

    Dessverre er selv da ikke de som jobber i hotellene ikke så veldig på tilbudssiden når det gjelder å oppgradere de aller beste medlemmene sine.

    Det er kjapt å si "nei, vi har ikke noe bedre tilgjengelig", som Havnekontoret/Bergen gjorde med meg for et par uker siden. Jeg så jo på webben at det bare var tull.

    På den positive siden: Clarion Oslo (Barcode), og Edge i Tromsø, samt Amanda i Haugesund. Alltid hyggelige, og oppgraderer platinum til beste rom uten unntak.
     
    Gullars and Maggie like this.
  9. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    63
    Har Nordic Choice fjernet muligheten til å betale på forhånd på en allerede bestilt overnatting? Mener det var mulig å gjøre fra både app og nettside tidligere.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg gjorde det senest for et par dager siden. På Min Booking, og så Betaling. Android app.
     
    GlennDi liker dette
  11. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Tror dere det kommer en ny kampanje med doble netter, 4x eller lignende slik det var ifjor snart, eller var det kun i pandemien? :/
     
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har et spørsmål for poeng som går ut på dato. Spiller det en rolle i hvilken rekkefølge jeg har booket hotellene? Eksempel:

    Jeg har 60 000 poeng. 10 000 forfaller i år.

    Først har jeg booket en bonusnatt A til 10 000 poeng.
    Deretter booker jeg bonusnatt B til 10 000 poeng.

    Dersom jeg nå avbestiller bonusnatt A så får jeg 10 000 poeng tilbake på kontoen. Men vil disse 10 000 poeng gå ut på dato i år, eller holder det at jeg fremdeles har bonusnatt B, som "bruker opp" de 10 000 poengene som går ut?

    Jeg håper problemstillingen er forståelig.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro poengene du får tilbake ved avbestilling får samme utløpsdato som de opprinnelig hadde. Men er ikke 100% sikker.
     
  14. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    769
    Bonuspoeng:
    93
    ISiden jeg presterte å glemme sekken med alt av teknologiske hjelpemidler på forrige arbeidssted og nå sitter på Comfort Porsgrunn kun armert med en trøstepils, mobil og nitrist lineær-TV, kan jeg bruke tiden på å meddele at forrige post om at problemet med vibrasjoner/støy på rom 501 i "gjennomførte overnattinger"-tråden fortsetter (i alle fall) oddetallsmessig oppover i etasjene på samme romnummer.

    Mangelen på fritidssysler har gjort at jeg har bodd ved (de store) vinduene for å sjekke, og mangelen på busser utenfor får meg til å tro at det er ventilasjonen som gjør det. Om du er glad i mørk hvit støy/during er det altså bare å gønne på med *01, men mulig jeg spør om å få bytte i morgen om ikke pissregnet fortsetter å overdøve det meste...
     
    Last edited: 26. sept 2022
    Are liker dette
  15. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Sikkert et håpløst dumt spm - men får man registrert en natt (og poeng) i NCC hvis man skal bo på et hotell (Clarion Oslo i mitt tilfelle), men har booket natten gjennom Hotels.com?

    Forstår det om man ikke får det automatisk, men hvis man kontakter kundeservice i etterkant, vil de da registrere det? Er gullmedlem..
     
  16. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Nope. Verken poeng eller tellende natt, men anerkjennelse av status.
     
  17. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Sjangsen for oppgraderte rom er større på større hotell (200+ rom) just sayin' =)
    Kjem jo an på belegget på hotellet og :D
     
    eventyrer liker dette
  18. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har et hotell å anbefale for 3 personer i Oslo, 2 netter?
    Ser for oss 1 rom, men 3 senger - lavt budsjett.

    Ser på:
    • Family room på Comfort Hotel Xpress Youngstorget, uten frokost kr4260
    • Superior Twin + ekstra seng på Comfort Hotel Xpress Central Station uten frokost kr4188
    • Family Room på Clarion Collection Hotel Bastion med frokost, kr4722
    Kunne også vurdert 2 rom med bonuspoeng, men ingen av de rimelige er tilgjengelig (billigste er Bastion til 20 000)
     
  19. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Scandic hotels er trolig det billigste alternativet for 3 personer i Oslo, selv om dette strengt tatt er feil tråd.

    Du bør kunne få 2 overnatting for 3 personer for 1800 kr.
    Oppskrift er som følger:
    1) Gå på Scandic hotels.
    2) Legg inn bookingkode "VOSNOP"
    3) Søk etter overnatting i Oslo for 3 personer.
    4) Dersom du finner et aktuelt sted bestilles gavekort for standardrom som brukes for betaling av overnattingen. Pris 1 voucher pr. natt (900 kr/voucher. Altså, gavekort).

    Jeg har selv fikset rom for 3v1b med et gavekort i Oslo.
     
    Last edited: 29. sept 2022
    Bolle, KingBogen, Gullars and 6 others like this.
  20. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, opptjeningsperioden min gikk akkurat ut og jeg har både poeng og netter nok til å kvalifisere for ny periode. Nå ser jeg at jeg kun beholder platinum medlemskapet ut året(se vedlagt bilde). Er det noen endringer i gjære mon tro?
    upload_2022-10-1_16-52-42.png
     

Del denne siden