Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det der betyr bare at hvis du ikke hadde rekvalifisert så hadde du beholdt status ut året pga Covid osv. Alle Platinum får den beskjeden på nettsiden, uavhengig av når kvalifiseringsperioden slutter og om man har rekvalifisert.
     
    tobeornot999 liker dette
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Solid tilbud å få med seg om man skal til CPH:

    Screenshot_20221002_084007_Facebook.jpg
     
    Bolle, Emma, Spielhaug and 7 others like this.
  3. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Må få skryte litt. Bikka lifetime platinum etter Sommerro oppholdet :)
    upload_2022-10-3_16-21-38.png
     
    EndreD, Thomas123, Peregrin and 17 others like this.
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Er det andre som opplever surr med app og nettside for tiden, eller er det bare hos meg?
     
    GlennDi liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    I appen kommer det stadig "Å nei, noe gikk galt". Selv om siden lastes inn som normalt. Nettsiden kommer stadig til den vanlige feilmeldingen, og da funker det å bare laste inn på nytt. Skjønner ikke helt hva som skjer..
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    For noen dager siden la jeg merke til at jeg kunne aktivere nytt kort i Spendwise appen. Litt rart, synes jeg, da det jeg har ikke går ut før neste år. Men, i dag lå det et nytt NCC Mastercard i postkassen. Og i brevet som følger med står det at jeg får nytt kort med nytt kortnummer som et sikkerhetstiltak i forbindelse med mulig kopiering av et antall kortnummer.

    Noen som har hørt om dette? Burde man ikke fått beskjed om å se etter mistenkelige transaksjoner på kortet?

    I tillegg er kortet blitt det kjedelige uten status. Men, det er uten opphøyde tall, så det tar mindre plass i lommeboken også. :cool:
     
    Are and haifinn like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Grattis! Det er lov å skryte av det :)

    Driver og vaker såvidt over 900.000 selv, og det går sakte oppover. Bruker ikke Choice like mye lenger etter at jeg nå jobber endel utenfor Norden og Stordalen sitt rike.
     
    haifinn and Maggie like this.
  8. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Ble medlem i 2007 husker jeg så har samlet poeng jevnt og trutt siden da, men det er de 5 siste årene det virkelig har blitt mest. Noe trumf overføring ligger der jo også
     
    Maggie and eventyrer like this.
  9. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket ut to rom i går. Ser nå at jeg har fått poeng for det ene rommet (som sto på faren min), men ikke rommet mitt. Skulle gå til siden for etterregistrering av poeng, og der ser jeg dette:

    upload_2022-10-4_8-57-27.png

    Mitt rom ble betalt med gavekort, så derfor fikk jeg nok ikke poeng.
    Dette var en kjedelig nyhet som vil føre til betydelig innskrenking i innsamlet trumf.
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Var det gavekort kjøpt på nordicchoice.no?
    Disse har jeg brukt som delbetaling mange ganger og alltid fått riktig poeng for hele oppholdet. Men ikke prøvd dette siden April da...

    Kan hende du kun har fått poeng for eget rom og det stemmer iht vilkårene.
     
  11. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var gavekort kjøpt hos choice. Oppholdet i går er første gang jeg ikke har fått poeng for overnatting betalt med gavekort. Jeg prøver meg på en etterregistrering, så får vi vite fasit ganske snart.
     
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt gavekort som betaling for hotellovernatting senest i august og fikk både netter og poeng for oppholdet.
    Et slikt "pengegavekort", ikke et "oppholdsgavekort", kanskje det er en forskjell der?
     
    tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, fikk poeng for hele rommet på Villa bare for 1 uke siden.

    Halve oppholdet ble betalt for med "penge-gavekort" kjøpt på nettsiden til Choice med kampanjerabatt hvor DNB hadde doblet verdien på kortet.

    Derimot har de blitt ganske strenge på å ikke gi poeng basert på gjester man har med seg i separate rom. Tidligere fikk man ofte poeng for disse også.
     
    eventyrer and Maggie like this.
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Heil folkens,

    noen som har en god del poeng hos NCC og kanskje høy status som kunne booket meg 1 rom m/oppgradering hvis mulig hos Quality Airport hotel gardermoen den 29 oktober for en fair pris?
     
  15. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan godt booke for deg (Platinum)
    Du er ikke garantert platinum-fordeler, men av og til gis det like fullt.

    Send pm om det er interessant .
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite praktisk spørsmål om restaurantkupong:

    Må jeg bruke hele på en gang, eller kan jeg kjøpe en brus for deretter å kjøpe en brus til senere?
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat det hotellet har ikke akkurat suiter på hånden uansett.

    Du kan vel stort sett bare velge mellom standard rom med dobbeltseng og standard rom med 2 enkle senger :)
     
    SVG_flyer liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Sjelden man får booket noe annet ja, men jeg har alltid blitt oppgradert til "suite" på det hotellet. Det er ikke eget soverom, men rommene er store, med sittegrupper, spisestue, etc.
     
    SVG_flyer liker dette
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hele brukes på en gang. Når du bruker den må du trykke at du har brukt den i appen, og da forsvinner den. Mulig du finner et hotell som er fleksibel, eller at de går med på å trekke restaurantkupongene fra romprisen heller (dersom du bestiller alt av mat/drikke og setter det på rommet ditt)
     
    eventyrer liker dette
  20. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    oioioi... oppgaget nettop at en del av årets gjennstående hotellovernattinger er på Choice. Ca 20 stykker før jul ser det ut til, så da er jeg gull rett over nyttår går jeg ut fra. Har aldri hatt gull hos choice før til tross for i overkant av 100 hotelldøgn i året. Booker ikke hotellene selv i jobbsammenhegn så får ikke styrt dette. Men dere som er gull, opplever dere at oppgradering av rom til beste kategori stort sett går fint?
     
    eventyrer liker dette

Del denne siden