Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Strategien oppsummeres greit her. Kan presisere at jeg alltid bestiller natt for natt i kampanjeperioder og avbestiller de jeg ikke trenger. Dermed gjør det ingenting om man er usikker på om et opphold blir tirsdag-torsdag eller onsdag-fredag. I tillegg har jeg bestilt noen netter for venner og familie, i deres navn, og får som regel poeng for det.

    Jeg har omtrent kun brukt NCC MC i denne perioden, og har overført alt av trumf til NCC.
     
  2. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Vekslingskursen er vel ikke så verst?
    500/667 trumf gir en natt på comfort (xpress). Som du også er inne på gir det jo god verdi hvis du timer bonusnettene riktig.

    6667 trumf gir deg platinum status hvis det er eneste måten man samler ncc-poeng. Til sammenligning trenger man vel snaue 15k trumf for å oppnå Fly Premium 4 (kanskje litt vanskelig å sammenligne fly og hotellprogram på denne måten, men men..)
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, om verdien er lav eller høy er jo avhengig av øynene som ser.

    Og i tillegg veldig avhengig av hvilken verdi man selv setter på bonusnettene man tar ut igjen i programmet. Poeng-prisene varierer jo også en god del fra opphold til opphold og hotell til hotell.
     
    Durek and eventyrer like this.
  4. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ikke noe tilsvarende "Gruppe" opplegg slik det er på Eurobonus for NCC?


    (Jeg og fruen kan ikke "kombinere" NCC kontoene/poengene våre?)
     
  5. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nope. Det går ikke
     
    melkoo liker dette
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,329
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å få lagt til bookinger via tredjeparter i appen til NC? I så tilfelle, hvordan?
     
  7. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Maile hotellet med info om medlemsnummer så de knytter det er bookingen. Da kommer den inn etter hvert.
     
    Rapolo and Spielhaug like this.
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Vil man da få poeng for oppholdet eller er det kun for oversikten sin del?
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer an på hvilken tredjepart det er snakk om. Er det f.eks hotels.com, så nei. Men reisebyrå som f.eks Berg Hansen, så ja.
     
  10. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Går NCC-poeng aldri ut på dato? Jeg klarer ikke å finne noe info om dette...
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Bonuspoengene er gyldige i 3 år (36 mnd.) fra den måned de ble opptjent. Link
     
    Trykkern liker dette
  12. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar, vet du om det er noen plass jeg finner info om hvor mange poeng som går ut på dsto når?
     
  13. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Under Bonuspoeng på nettsiden eller Poenghistorikk i appen.
     
    Trykkern liker dette
  14. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har bodd på At six i Stockholm?

    Ser i booking nå at frokost ikke er inkludert i prisen. Gjelder alle romkategorier når jeg ser nærmere på dette på hjemmesiden.

    Aldri vært borti at frokost ikke er inkludert i rompris når man booker Club price gjennom nettsiden til Nordic Choiceo_O SEK 275 pr pers pr natt utgjør jo en del i tillegg.
     
  15. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Var inkludert sist jeg bodde der i desember, men levde ikke opp til forventningene så ville heller funnet en café for den prisen.
     
    NoLimit liker dette
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,329
    Bonuspoeng:
    93
    Man får poeng ref vilkårene deres;



    Får jeg medlemsfordeler når jeg booker via en nettbasert bookingside som Booking.com, Expedia.com, Hotels.com osv.?
    Nei, du får ingen fordeler og tjener ingen kvalifiserende netter når du booker hotellrom på disse sidene. Men du får 500 bonuspoeng per opphold hvis du oppgir medlemsnummeret ditt når du sjekker inn. Les mer om sanking av bonuspoeng og våre vilkår her.
     
    furlong and Upsaker like this.
  17. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle gjerne kunne ha booket alt via Viatrumf, men arbeidsgiver pålegger alle reisebestillinger via reisebyrå, så taper jo en del der. Av en eller annen grunn er SEB allergisk mot meg uten at jeg noen sinne har hatt betalingsutfordringer, så de ønsker ikke å ha noe kundeforhold - så da får det heller gå gjennom DNB med de stusselige EB-poengene enn så lenge... Det blir jo noen titusener i kvartalet i utlegg, så det er jo kjedelig å ikke kunne kjøre det mot noe annet mer vettugt.
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,329
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis både jeg og gjest er gullmedlem, får man dobbelt opp med mineralvann og restaurantkuponger?
     
  19. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det gjelder kun for den som bookingen står på.
     
  20. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg prøver å booke rom på Lily Country Club blir jeg sendt til deres egen nettside. Vil jeg få trumf fra Viatrumf selv om jeg booker fra denne siden, og ikke www.nordicchoicehotels.no?
     

Del denne siden