Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Vet dere om noen statusmatcher NCC gold? Veit at Hertz gjør det, men er det andre?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,213
    Likes mottatt:
    21,346
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 04. febr 2023
    Emma and Baldrick like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Grooo liker dette
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Hobo i Stockholm er jo rimelig basic.

    Og artikkelen sier de skal lage lignende i Oslo? Ikke noe å juble for....

    De er tildels kjempe frekke når de sammenligner med gode, andre hoteller. For Hobo Stockholm er i alle fall ikke noe de trenger kopiere i Oslo, eller noe som kan sammenlignes med Hoxton (London) osv.

    Klipp fra artikkelen:

    –Det handler om å skape et sted der du kan bo, spise, jobbe, samarbeide, utvikle, skape og lære. Det er mer et community enn et hotell. Og det skal også bli en inkubator der vi skal teste ut ting som aldri er gjort på et hotell før, sier Stordalen og legger til at internasjonale hotellmerkevarer som Hoxton, 25Hours Hotel og Delano er blant inspirasjonskildene.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Og hjørnet av Karl Johan og Dronningens gate er ikke Trippel-A lokasjon uansett hvor mye de hausser det.

    Men Norges største tetthet av narkomane og tiggere har de rett utenfor døren.

    Det beste man kan si er at det er nær Oslo S, om man skal ta tog.
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,213
    Likes mottatt:
    21,346
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, tenkte eksakt det samme. Men enkelte IF-ere bor mye hos Stordalen i det området ;) Sorry så først nå at det var en pluss artikkel, kom ikke opp når jeg delte artikkelen.

    – Det blir noe Norge aldri har sett. Vi kaller det et livsstilshotell for urbane oppdagere, og med trippel-A location, sier Petter A. Stordalen der han står på hjørnet mellom Karl Johans gate og Dronningens gate i Oslo.

    Her, hvor det en gang for lenge siden, fra 1838 og frem til 1916, var hotelldrift i regi av Hotel Scandinavie, skal det nye Hobo-hotellet med vel 181 rom åpne om to års tid.

    – Men hva er et livsstilshotell for urbane oppdagere?

    –Det handler om å skape et sted der du kan bo, spise, jobbe, samarbeide, utvikle, skape og lære. Det er mer et community enn et hotell. Og det skal også bli en inkubator der vi skal teste ut ting som aldri er gjort på et hotell før, sier Stordalen og legger til at internasjonale hotellmerkevarer som Hoxton, 25Hours Hotel og Delano er blant inspirasjonskildene.

    Navnet Hobo er for øvrig inspirert av 1930-tallets amerikanske rastløse livsstil der mange reiste fra sted til sted. I USA er det fortsatt slang for en pengelens og husløs vagabond. Akkurat det passer heller dårlig, for Hobo blir et hotell i den øvre prisklassen à la Stordalens Amerikalinjen og Sommerro der et hotellrom typisk koster 2500–3000 kroner natten.

    En halv milliard
    Det er Eiendomsspar, selskapet dominert av Christian Ringnes, som sammen med partner Mette Borge Eiendom skal bygge hotellet – mens altså Stordalens hotellkonsern skal drive det. Ringnes og Stordalen har over 30 års fartstid som partnere i en rekke hotellprosjekter i Norden.

    I 2019 betalte Eiendomsspar etter det DN kan se av regnskapene vel 216 millioner kroner til Mette Borge Eiendom for 50 prosent av de de tre bygårdene på hjørnet av Karl Johans gate og Dronningens gate som nå skal bygges sammen.

    – Det blir absolutt kostbart. Jeg tenker vi havner på oppimot en halv milliard kroner, sier Ringnes.

    – Hele første etasje på 15–1600 kvadratmeter skal koke av aktivitet, legger han til.
     
    Last edited: 04. febr 2023
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ikke sant?

    Men om man vil bo i området er nok Amerikalinjen mye mer av et godt valg enn Hobo. Eller Clarion, som jeg liker best.

    Eller Hub. De har alle forskjellige tilbud, så det er avhengig av hva man ser etter.
     
    Maggie liker dette
  8. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom noen har gavekort (gavekort i form av penger) hos nordic choice som de ønsker å selge så er jeg interessert i å kjøpe gavekort.
     
    Last edited: 08. febr 2023
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Thon sentrene?

    Hvis du ønsker å belaste et kort som gir bonus. Og hvor gavekortet kan brukes "til alt" på sentrene.

    Og i motsatt fall er det vel lettere å gå til en minibank? :p
     
  10. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Takk :)
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Samboeren min (gold) booket 3 rom på et hotell, og får da restaurantkupong i appen sin. Er det noen måte når vi kommer dit å sette meg (også gold) på et av de andre rommene så jeg også får restaurantkupong? Eller må vi da kansellere og rebooke som to seperate bookinger?
     
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det bare meg eller er det ekstremt mye tull med nettsidene til Nordic choice? Jeg har nylig skaffet meg kort og har akkurat klart å bestille noen bonusnetter med ekstremt mye om og men. Jeg blir logget ut rett som det er, og når jeg søker på 2 voksne så ender jeg opp med å bestille til 1 voksen da det endrer seg underveis...
     
    eventyrer and Joraun like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke bare deg. Jeg blir også logget ut støtt og stadig. Ofte er det feil på siden også. Men, det går til slutt, som oftest. Eller så får man vente noen timer. (Fortsatt ganske irriterende, men man får jo ikke gjort så mye med det)
     
    eventyrer liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Jeg vil tro man får kupong som resultat av å ha booket fra sin konto. Så jeg vil gjette på at det ikke går.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Antar at du kan ringe og spørre hotellet om det er mulig. Isåfall er det vel også du som får poengene for det rommet.
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skal være mulig.
    Det er jo dette som skjer om du booker for andre og de oppgir sitt navn/medlemskap under innsjekk.
    Altså, det vi ønsker å unngå om vi skal få poeng for å booke for andre, men som vanligvis skjer fordi bookingen blir knyttet mot annen person.
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Tilbudet om restaurantkupong følger medlemsskapet som er knyttet til rommet, og 1 medlem får aldri mer enn 1 bong pr natt.

    Pleier å gå helt fint å knytte annet medlemsskap til de andre rommene, siden medlemmet selv uansett kan få poeng for bare 1 rom/natt. Men må ordnes manuelt i resepsjon eller ved tlf til kundeservice siden alle rom som er booket sammen først er knyttet til det ene medlemsskapet de er booket fra.

    Når jeg har booket flere rom fra min konto, opplever jeg at de spør proaktivt ifm innsjekk fra hotellets side, flere ganger på Edge (Tromsø) eller Skagen brygge (SVG) feks.
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Idag fikk jeg feil passord ved innlogging (bruker iphone og icloud nøkkelring, så det er jo merkelig i seg selv)
    Endret passord og fikk logga inn på web. Så skulle jeg inn i appen, og da var det feil passord igjen. Endret til nytt. Forsøkte så å logge inn på web igjen, og feil passord igjen…
    Noen andre som har problemer med innlogging?
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Funket fint fra PC tidligere idag. Og sjekket appen nå, den var også helt OK.
     
    Spielhaug liker dette
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    1,500
    Bonuspoeng:
    93
    At det plutselig blir feil med eksisterende passord som er lagret virker rart, men etter oppdatering i icloud el. kan det ta noen minutter for passord å bli oppdatert på alle enheter sånn at om du umiddelbart etter bytte prøver på annen enhet så vil den faktisk prøve med det forrige passordet. Selv synes jeg NCC siden har blitt mer stabil i det siste, blir ikke stadig logget ut slik som tidligere.
     

Del denne siden