Qantas har skrevet kontrakt med Airbus for A350-1000ULR, Project Sunrise, som skal fly direkte SYD/MEL til LHR og NYC bl.a. https://www.executivetraveller.com/qantas-project-sunrise-a350 Ahhh, tenke seg til 20 timer i Qantas F!!!
Qantas First fra Australia til USA koster 380.000 Finnair poeng, tur retur. Har 311k, kanskje man skulle vurdert å smelle til når jeg har nok OSL-HEL gir 1875 poeng en vei i eco flex. Business light gir 2500. DOH-ARN 5775 osv for å gi en pekepinne på opptjening.
Nei. OW har ikke satset på Norge. Og grunnen er vel så enkel som at det bare er noen få flyselskap og noen få avganger som hører til OW alliansen inn/ut av landet vårt.
Det blir viatrumfen deres. Evt hvis en klarer å skaffe et britisk Amex/Mastercard. Usikker på om det går. Har selv 1870 avioser, så et «lite» stykke å gå… En annen vei inn er å kjøpe poeng hos Alaska. De har tradisjonelt hatt gode deals hos partnere, og da spesielt Cathay.
Amex Platinum Rewards poeng kan vel overføres til BA? Jeg har gull på BA og en TP tur til USA genererer vel over 30.000 Avios hvis jeg husker rett Men nå har BA forlenget gullkortet mitt til 2023 så da kan jeg vente et år til før neste TP tur Blir heller noen turer til LHR T3 loungene
Det er gull! Bokstavelig talt Men er ikke T3 veldig dårlig utstyrt med lounger da? Mulig du tenkte på T5, som har hele bredden av BA sine lounger, inkl gold (og concorde - men der er jo døren trang, selv om jeg slapp inn en gang)?
T3 dårlig utstyrt? Cathay F lounge, Qantas lounge, BA F lounge, Amex Platinum. Og etter hvert åpner vel AA loungen også. Jeg sjekker alltid inn minimum 8t før avgang når jeg flyr fra T3
Da skjønner jeg godt at du sjekker inn tidlig, ja Jeg trodde det stort sett bare var kontrakts-lounger der, men skjønner at jeg tok stygt feil. Og når sant skal sies, har alle de ganske mange OW avgangene mine vært fra T5 (BA terminalen). Og ellers har det blitt mye T2 etterhvert (*A terminalen). T3 er vel alt det resterende av OW, ser jeg nå etter litt googling. Må nesten finne meg en flight derfra snart for å teste, selv om jeg bare er OW Sapphire
Går veldig fint faktisk. Tipset er å drikke mye vann og begrense antall Cocktails. Er mest glad i Champagne og Vin og da går det som regel bra.