Dette er sørgelig nytt, fikk tatt 1 tur i nesen på TG F x 1 legs, da jeg ble bonusnisse 747 vil bli savnet...
Heldigvis kommer nok BA til å beholde sine en stund til. Men kommer til å savne mitt faste sete 64K i 2 etasje. Ingenting er bedre enn å sitte i 2 etasje på en 747 Eller jo... det er en ting, å sitte i 1A
I de gode gamle dager (sen 90-tall) hadde BA economy på andre etg. Har hatt 3 flighter oppe. Helt kurant for en fattig student. 747 er fantastiske fly, synd (men forståelig) at de utfaseres.
Holder med @haakonks her, sorry mac, er ikke økonomisk forsvarlig med 4 motorer lenger... 747 og mest sannsynlig 380 neste listen, går mot skraphugger, eller eventuelt selges til økonomiske vanskelig stilte land som ikke har råd til å kjøpe/lease fly? Med nok 747/380 kjøp har de også nok "reservedeler" til å holde flyene operative...Forutsatt de selges "billig" nok. Men kanskje en ønske tenkning da en vil savne begge flytypene
Ja, det går det nok for en ganske rask slutt med både A340, 747 og A380. Etterhvert som selskapene får overkapasitet vil nok dette også gjelde 767, eldre 777 og eldre A330.
I utgangspunktet ut 2024, men skulle ikke forundre meg om de kjører opp hastigheten på pensjoneringene av 747 etterhvert. Hvis ikke det er behov for disse maskinene med "high-J"-config så er det ikke noe vits å beholde de heller.
Sete 1A og seng 1F på LH fra Frankfurt til Los Angeles er nok den fly opplevelsen jeg setter aller høyest. Fantastisk Crew og FCL...
Tror nok fortsatt vi vil kunne fly 747-8 hos LH, CA og KE noen år til. Emirates fikk vel sin siste 380 i fjor og kommer nok ikke til å skrote den med det første
Ble litt melankolsk å se de bildene ut fra Sydney. Sist jeg dro fra SYD var i en 747 - 400. Riktignok med Thai... men bildene skapte minner
Og som jeg fryktet i tråden over ser det ut som om BA sender 5 maskiner til hugging (dog ikke bekreftet). https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1444001