QATAR AIRWAYS - Hva syntes dere?

Tråd i 'Qatar Privilege Club' startet av Pipers, 18. des 2022.

  1. Pipers

    Pipers Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    QATAR AIRWAYS - Hva syntes dere?


    Jeg bestilte en reise 1 august Kristiansand - Oslo - Doha - Bangkok med avreise 15 desember gjennom Qatar Airways. Hele billetten ble kjøpt som en gjennomgående billett av Qatar, selvom det var SAS som hadde innenriksflighten Krs - Oslo. Jeg betale kr 27K for hele reisen. I billetten hadde SAS avreise 15 des kl 10.25 til Oslo. Jeg har fått e-post om mindre endringer i selve Qatar avgangene, men ingen endringer i innenriksflyet med til Sas til Oslo.


    Når jeg møter opp på flyplassen i Kristiansand den 15 dm. kl 09.00 i god for å rekke flyet kl 10.25, får jeg beskjed om at dette flyet fra SAS er kansellert og at jeg måtte ha tatt avgangen kl 07.00 samme morgen.


    Jeg setter meg igjen i bilen og ringer Sas og Qatar på veien. Tenker å prøve og kjøre til Gardemoen for å rekke ordinær avgang Oslo Doha kl 15.50, men får beskjed om at siden jeg var registrert med No Show på flyplassen i Kristiansand kl 07.00 så er hele billetten kansellert og ingen seter ledige. Jeg får tilbud om å kjøpe et business sete på samme avgang mot å betale kr 36 000,- ekstra men de kunne ikke garantere at jeg rekker å komme med flyet. Selvsagt uaktuelt, men på veien re-booker jeg flighten til neste mulige avgang med økonomi sete som er torsdag 22 desember -altså en uke senere- og betaler kr 22 500 ekstra for denne endringen.


    Jeg er jo litt usikker på om jeg kan ha oversett en mail om endring fra Qatar, men når jeg får gått gjennom hele korrespondansen når jeg kommer hjem, blir det klart at det har jeg faktisk ikke. Etter en telefon til SAS blir det klart at deres avgang 15 desember kl 10.25 ble kansellert allerede 24 oktober, og i min siste eticket fra Qatar mottatt 7 november er fortsatt avgangen den 15 des oppført med 10.25 og ikke 07.00 som jeg skulle ha tatt.


    Etter mange telefoner med Qatar blir det klart at de faktisk ikke er klar over at innenriksflyet den 15 ble kansellert og at ny tid var kl 07.00. Jeg har følgelig heller ikke fått noen mail på dette. Ber meg sende en klage og kreve refundert de kr 22 500 jeg har betalt ekstra for re-bookingen. Det vil jeg vel også få etterhvert.


    Jeg mener at dette er for dårlig. Jeg har tross alt mistet en uke ferie og hotell som jeg allerede har i betalt i Bangkok. Det er ledige business seter hver dag og jeg kunne reist i dag, men da måtte jeg ha betalt ytterligere 29 000 ekstra ettersom de ikke er villige til å oppgradere en økonomi billett til business.


    Ser ut som jeg altså bare må vente med å reise til torsdag 22 des -en uke senere- med den vanlige avgangen som da er 10.25 fra Kristiansand.
     

Del denne siden