Qatar Airways og DOH

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianSk, 09. okt 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Noen som har besøkt den nye flyplassen i Doha? Må man fremdeles busse tilsvarende Oslo-Drammen ved transfer?

    Takk :)
     
  2. QRfan

    QRfan Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ja jeg har vært der og de fleste fly parkerer nå ved gate. Det forekommer dog noe bussing fremdeles i de travleste tidene på flyplassen (tidlig morgen og den kveld). Når det busses er avstandene betydelig kortere enn det de var ved den gamle flyplassen.
     
    SASDC8 and KristianSk like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Har nylig kommet hjem fra det som skulle være tidenes familietur med Qatar på businessklasse Oslo-Doha-Denpasar (Bali), og har allerede ruget noen dager på en rapport fra den turen, men er litt i tvil om hvordan jeg skal gripe den an. Vi klarte nemlig å komme for sent til flyet når vi skulle reise hjem - og det hører med til historien at når det gjelder flytider, hotellbestillinger etc. så er jeg en helt tullete, pedantisk og nevrotisk kontrollfreak (jobber med å forsøke å gi litt mer blaffen) - men e-posten som ble sendt 22. mai om endring av tidspunktet for hjemreisen hadde jeg rett og slett ikke fått med meg (litt i tøffeste laget bratt læringskurve for prosjektet "lære å gi litt mer blaffen"). Men mer om det i en annen tråd.. i den grad noen kan ha utbytte av å lese om hvordan tabbekvoten for resten av livet helt plutselig blir oppbrukt uten at man skjønner noenting.

    Men her skulle det jo handle om den nye flyplassen i Doha. La det være sagt med en gang - den er bare helt fantastisk! Fortsatt er det litt bussing, men mye mindre enn før. Og hvis du er så heldig å ha tilgang til businessloungen, kan du glede deg til en en forsmak på paradiset, se eksempelvis dessertbordet (og det var liksom ikke noe som man fremhevet spesielt - det stod nesten litt gjemt bort fra baren og alacarte-restauranten) :) Legg forøvrig merke til at det mangler fire tallerkner på bordet..

    Bali 312.jpg
     
    AndersB, Jørgen and KristianSk like this.
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om QR har planer om å oppgradere A33/40ene til ny business? Den gamle frister ikke meg så veldig.
     
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Super info, skal reise fra OSL til BKK med mellomlanding i DOH selv men i economy, er det sånn at det er to busser et for eco og et for biz ?
    må passe på at jeg ikke tar feil :p
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, to busser. Biz får gleden av egen buss med ekstra brede seter (men uten minibar) - ikke like staselig som før den nye terminalen åpnet, da var det BMW 7-serie man ble loset inn i :)
     
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, de er i gang, men husker ikke detaljene i farten.
     
    KristianSk liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel en sannhet med store modifikasjoner. Har reist business med QR en rekke ganger til Doha og aldri blitt hentet i BMW. Egen penere buss hver gang.
     
    KristianSk liker dette
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert riktig - jeg kan bare rapportere om hva jeg så ved ankomst i Doha i februar i år og i fjor - da havnet vi fra economyclass i busser, mens biz-passasjerene ble plukket opp i svarte limousiner. Mulig det ble endret etter at den nye terminalen ble tatt i bruk? Eller kanskje det var litt ulik praksis også tidligere?
     

Del denne siden