Qatar med 787-9 på OSL (ny Biz)

Tråd i 'Qatar Privilege Club' startet av pineapple_juice, 10. nov 2021.

  1. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke sett omtale av dette på forumet tidligere, so here it goes:

    I følge en pressemelding tidligere i sommer har Qatar begynt å fly 787-9 til utvalgte destinasjoner.
    https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2021/June/boeing787-9.html
    Disse flyene har altså ikke Qsuite, men en variant som kalles "Business Suite", som også har skyvedører.

    Det ser nå ut til at Qatar bruker 787-9 på ruten til Oslo regelmessig. Yay!
    På Qatar sine egne bookingsider tydeliggjøres ikke dette på samme måte som Qsuite. Men setekartet viser 30 seter i Biz, og det indikerer at det er den nye "Business Suite". Dessuten viser Google flights at flyvningen har "Personlig kabin".

    Det jeg ikke vet er om samtlige 787-9 fra Qatar har denne nye konfigen, eller om det finnes variasjoner.

    Kanskje noen her har reist OSL-DOH i det siste og har erfart?
     
    Earl, Upsaker, milehigh and 2 others like this.
  2. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble i hvert fall kasta inn i en tur med jobben til Doha i starten av desember med 787-9 tilbake og kan kaste et blikk inn til venstre når jeg må ta til høyre. :rolleyes: Finnes det noen type snarveier inn i Biz her uten å betale det hvite ut av øyet for en oppgradering? Tviler vel på det, men hvis det er noen som vet det, så er de på dette forumet!
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at de har rukket å bytte innredning på hele 787-flåten. Disse setene kom vel ganske nylig? Det ser jo ganske flott ut, men det blir ikke det samme A350 med QSuite.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    AA miles til MLE etc. I love it:cool:
     
  5. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Alle 787-9 har samme seter. De første flyene ble levert til QR for en stund siden (slutten av 2019 mener jeg), men visstnok pga problemer med levering av seter til flytypen og, selvfølgelig alt det der med covid, så ble flyene ikke brukt i passasjertrafikk før i sommer.
     
    lMartin and pineapple_juice like this.
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Du har rett. Jeg trodde QR hadde både 787-8 og 787-9 fra før, men ser nå at de kun hadde 787-8 med den gamle setetypen.

    Håper uansett A350 med QSuite kommer tilbake til OSL.
     
    Last edited: 19. nov 2021
    Stuttfeiten, Kimmam and TravelManBiz like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ser flott ut! Hadde vært noe om de snart fjerner munnbind regelen for Business og First for flyselskaper som har «dør» og skillevegger til hvert sete.
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar bruker fremeldes 787-9 til OSL, og kan bekrefte at disse har "mini-suite" i Business...

    IMG_3348.jpeg

    Det er litt "QRoulette" som vi kaller det med Qatar, de siste ukene har de sendt både 787-8, 777-300ER og 777-200LR til OSL, men de fleste avgangene har vært med 787-9.

    IMG_3349.jpeg

    Det er i brunn og grunn et oppdatert versjon av setet de allerede har på 787-8 og eldre A350-900 (Collins Super Diamond), men med en dør. BA bruker også en versjon av dette setet i nye "Club Suite".
     
    travelislife, ChrisTW, Earl and 10 others like this.

Del denne siden