Qatar nekter miles på billetter utstedt av andre?!?!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jørgen, 13. nov 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiste hjem fra Asia her for en stund siden.. Billetten ble booket av reisebyrå og inneholdt først én tur med Air India, deretter to legs med Qatar.

    Under innsjekk hos Air India ba jeg dem legge til mitt EB-nummer, noe de forsøkte på, men som selvsagt feilet (ble lagt inn som AI EBG 6*****). De forsøkte i det minste, men her blir det etterregistrering.

    Når jeg kom til neste flyplass og skulle sjekke inn på Qatar ba jeg dem ETTERTRYKKELIG om å legge inn mitt QR Privilege Club kort i bestillingen, MEN at jeg ønsket loungetilgang på mitt airberlin topbonus-kort. Jeg forklarte dette flere ganger.

    Når jeg landet i Oslo sjekket jeg kontoen på QR Privilege Club og så at ingen av flyvningene var kommet inn. Ettersom de er lynkjappe (!) med å registrere reiser ante jeg selvsagt fare. Jeg sendte derfor en epost umiddelbart til Privilege Club der jeg ba dem om å fjerne AirBerlin-kortet og kreditere miles til mitt QR PC-kort..

    Hørte ingenting på et par dager, men så dukket selvsagt poengene opp hos AirBerlin og jeg regnet toget som gått. Forsøkte likevel etter at jeg først hadde fått et kryptisk svar om at det ikke gikk siden det var fløyet med Air India:

    "Dear Member Service!

    The flights I am referring to is QR547 and QR175, both operated by Qatar. It might be that the e-ticket number is incorrect, but I flew with Qatar Airways on these two flights, and the points HAVE been posted to my Air Berlin (oneworld) account. Is it possible to change this and post them to my Privilege Club membership instead?

    Thank you!

    Best regards,

    Joergen"

    Det som likevel undrer meg er svaret fra QR:

    "Dear Mr. Joergen,

    Thank you for your email.

    We wish to inform you that in view of joining one world alliance effective 04th October 2013, Privilege Club has introduced a brand new programme with new and enhanced features designed to make your membership more rewarding.

    Therefore, effective 04 October 2013 tickets issued by non partner airline for a journey on Qatar Airways or any of the partner airline and one world alliance member airlines are not eligible for mileage accrual.

    Hence, we are unable to accede to your request to credit the mileage for your flights flown on Qatar Airways, as the ticket was booked and issued by Air India which is neither a partner of Qatar Airways nor a member airline of Oneworld alliance.

    We appreciate your understanding and consideration in this matter.

    Sincerely,
    Privilege Club Team"


    Dette er jo nonsens! Jeg skjønner at når poengene først er sendt til AB så er de nok "tapt", men svaret er jo bare bambus!?!? Kan de ikke jobben sin?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, nå har jeg ikke reist så mye med Qatar, men dette er også mitt inntrykk av QR CR... ;)
    Bør forresten være uproblemtatisk å bare vise AB kortet i loungen, har hun ved check-in beskjedne engelskkunskaper skal det lite til før det blir misforståelser.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg på korttrikset i loungen først, men det funka dårlig (kontraktslounge).. De trengte en håndskrevet "invitation" fra innsjekk..
     

Del denne siden