Qatar til Adelaide - helgetur?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 12. des 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Lørdagskvelden kan knapt bli bedre enn akkurat nå: En god vin, litt ost, og usystematisk vimsing på ulike nettsider med reiseglade artsfrender. Jeg ble veldig inspirert av @Travellingalf og @Aussie74 til å bestille en helgetur til andre siden av jordkloden, og ser at Qatar har veldig gode tilbud til Australia i business. Spesielt bra må det vel kunne sies å få en tur til Adelaide til rundt 16000 i business, eller hva mener dere?

    Til alt overmål fikk jeg grønt kort av jentejuntaen, under forutsetning av at de slipper å være med... så nå er det vel ingen grunn til å nøle. Jeg var i Adelaide for 15 år siden, og det var jo ikke akkurat et sted jeg tenkte å vende tilbake til - men Great Ocean Road mellom Adelaide og Melbourne var en fin opplevelse. Kanskje noe å gjøre på nytt - denne gangen helt alene... guttetur med bare meg selv :)

    Noen som har andre tips?


    upload_2015-12-12_22-41-11.png
     

    Attached Files:

  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    16k i biz til Adeleide er a steal!
    Og med dreamliner og A350 er det ingenting å lure på!
     
    RoadKing and Robert H like this.
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Kjør på! Hadde jeg ikke akkurat brukt hele månedslønna på en CX-tur, så skulle jeg gjort det samme.
     
    Shyneno and Robert H like this.
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Kjekt å høre at du følger med i det galne mangen av oss gjør :)
    Ja det er bare til å peise på og oppleve det du kan. Virker som en kanon bra pris du har funnet!
     
    Robert H liker dette
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Prisen er sikkert et åpningstilbud av direkte ruten mellom Qatar og Adelaide. Mener at jeg så at Qatar skulle åpne denne ruten 1 mai eller deromkring som sin 4de direkterute til Australia.
     
    Robert H liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det har du sikkert rett i - og attpåtil er prisen til Adelaide ca. 8000 lavere enn ruten til Sydney (som åpner 2. mars). Sitter nå og pusler med å finne et passende reisetidspunkt... tamtaratam, duddelidu, hummelihum... bedre søndag blir det bare ombord i biz-kabinen... :)
     
    Travellingalf and Bizflyer like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj, oj ... oppdaget at det var mulig å bestille innvielsesturen 2. mai - aller første tur på denne ruta, og mye kan tyde på at det kan være ekstra stas
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/10/07/inaugural-flight/

    For å vise hvilken ansvarlig familiemann jeg er, nevnte jeg likevel for jentejuntaen at nå bestiller jeg tur 2. mai.. ok?.. noen som likevel har lyst til å bli med?... (bare sånn for å ha alt på det tørre..)

    Og rett før bestillingen gjennomføres kommer det tørt fra eldstejenta: "ok, så du dropper konfirmasjonen til M?"... ooops.. " * kremt * he, he, bare tøysa, jeg - må jo sjekke om dere følger med.. "

    Nære på en megablunder der, men redda i siste liten. Og nå bestiller jeg tur i siste halvdel av mai :) Etter (borgelig) konfirmasjon, og etter 17. mai.. kan vel ikke bomme da?
     
  8. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Sitter med triggeren klar på denne. Enten blir det førsteflyvninga deres til ADL, eller en tur i mai-juni. Besøkt familien får man uansett og ønsket velkommen.
    Må bare ha godkjennelse av resterende involverte parter, noe som forhåpentligvis kan komme til uka.
     
    Travellingalf liker dette
  9. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    For de av dere som er medlem av Qatar Airways sitt Privilege Club program, og har bestilt tur til ADL fra 2 mai til 31 juli, kan nå tjene opptil 20.000 ekstra Qmiles.

    For de som ikke har bestilt enda, så ligger prisen på rundt 17' i business class.

    Blir en fin-fin poeng fangst på denne turen ;)

    Vedlagte bilde.
    upload_2016-1-8_7-48-7.png
     
    Robert H liker dette

Del denne siden