qmiles spørsmål

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Shyneno, 26. juli 2017.

1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært usikker på om jeg skulle kreditere min bizreise med qatar til tokyo til BA eller QR.. jeg får 86.000qmiles eller 22000 avios...

jeg syns avios er verdt mer men jeg valgte QR da jeg fikk beskjed av deres qcalculator at det kostet 80.000qmiles i biz fra LON til HKG og da hadde jeg fått prøvd qsuites...

men når jeg prøver å bestille er prisen 86.000 per leg og 172.000qmiles til HKG i biz... Dette er noe helt annet enn qcalculator fortalte meg for noen uker siden..

er det noen som vet hva det skal koste? Er det 172.000qmiles til HKG fra LON/OSL osv

2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ingen ekspert på Qmiles, men trur ein betalar per strekk. Slik at dersom du skal fly LHR-DOH-HKG i staden for LHR-HKG so må du betale ein gitt pris per leg.

Eg er sjølv litt usikker på korleis eg skal kreditere mine poeng for Tokyo-turen. Denne 4x-bonusen gjer det vel kanskje verdt å vurdera Qatar PC, om ein ikkje treng status hjå British.

@sexten kjenner PC godt, kanskje han kan gje eit skikkeleg svar.

3. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Qmiles varierer helt sykt ift tilgjengelighet. Du skal være heldig for å få riktig så god pris på award tickets. Men hvis du finner de gode prisene (som Qcalculator oppgir) så synes jeg det er bedre å kredittere poengene hos QR. I tillegg så synes jeg det er helt fantastisk å UG med poeng hos QR!

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    QR er skikkelig vanskelig å bruke på awards. Stort sett dårlig tilgjengelighet for de billige poengklassene, mye variasjon fra dag til dag, og mye småskrift vilkår spredt over hele websiden. Nesten så jeg synes SAS hjemmeside er bedre (*), men i alle fall er *A awards veldig mye bedre.

(*) sommerferie nå så jeg er nok litt mildere innstilt til bolaget enn vanlig :)

Stuttfeiten liker dette
  5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Så 12mnd frem i tid er det ikke mulig å finne prisene de har reklamert med... finner noen få datoer med økonomi til 40k.. føler meg lurt...

Del denne siden