QR 48h salg Sin15k/Syd 20k

Tråd i 'Reisedeals' startet av ortega, 14. mars 2018.

1. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    funkenstein liker dette
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Går fra skanse til skanse med salg. SIN var vel nede mot 11k bare for noen uker siden? SYD og AKL noenlunde ok priset. BKK, som før var en tilbudsgarantist, er åpenbart blitt en lønnsom rute for QR.

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Reiseperiode frem til 13 juni gjør jo denne kampanjen uaktuell for min del. Dessuten er ikke 20k til Sydney spesielt bra, var ikke lenge siden den var nede i rundt 15k og Singapore som jeg venter på er fortsatt for høyt:eek:

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er at alle kampanjene har sommeren som blackout periode

5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel bare å dra utenom sommeren da ;) Var SYD så lavt som 15k? Hjelpes meg da sov jeg i timen :(

Wiolenze liker dette
  6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Var ei 2 for 1 kampanje. Hoppa nesten på 2 stk for 28 000(14000 pr stk) til både ADL og AKL.

TigerTravel liker dette
  7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    AKL er mitt neste reisemål etter SEA som jeg skal reise til snart på min neste MR. Men jeg venter til Qatar får de nye QSuites på 777-200LR. I dag bruker de 2-2-2 config. Da er det bedre å fly A380 til Melbourne eller Sydney med 1-2-1.

Men uansett er 14k til Sydney utrolig billig for en veldig bra business class, spesielt hvis de har Qsuites som ingen andre flyselskaper kommer i nærheten av i C etter min mening.

8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg prøvde å si det til Rektor på barneskolen når jeg søkte om fri til ungene, det var ikke et godt nok argument for fritak:p

Gresshopper, indahla, NoLimit and 2 others like this.
  9. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å melde kidsa ut av skolen det, gjort det flere ganger. Du har «krav» på plass når du kommer tilbake. Det er for at skolen skal kunne dokumentere at de ikke hadde opplæringsansvaret i den perioden

Ursa liker dette
  10. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Forøvrig så er det vel helt OK priser? Er det noe tull med minimum 7/10 dager?

11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    Du har vel i prinsippet ikke krav på samme plass når du er tilbake ?

12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du kan måtte bytte fra A til B eller C men det har aldri vært noe problem. Kommer vel an på hvor lenge en er borte så klart. Vi har maxet på 6 uker og det har gått fint. På steder med større skoletetthet så kan det hende en må bytte skole, men det er ifølge de i "skoleverket" jeg har snakket med svært lite sannsynlig så lenge det blir opplyst ved utmelding når barna kommer tilbake.

Ursa liker dette
  13. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Vi dro alikevel, riktignok ikke til SYD men til BKK...kan ha opptil 10 udokumenterte fraværsdager i Oslo skolen iallefall.

14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det ikke er greit selv å ta barna ut av skolen over en lengre periode. Teller man antall dager de er på skolen i løpet er vel det rundt 190 dager så da vil de fort henge etter hvis de er lenge borte. Det er nok av ferier o.l som skal brukes til dette og det er derfor jeg venter på at Qatar skal legge ut C billetter til SIN til sommeren.

Er du borte lenger enn 2 uker blir barnet skrevet ut. Normalt går dette greit men kommer det inn noen nye barn kan de få denne plassen. Vi snakker da om uker som er utenom ferien og der det er undervisning som vanlig på skolene.

Are, indahla and Wiolenze like this.
  15. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk forresten beskjed om at tilbudet var utgått når jeg prøvde booke OSL-SIN nå nettopp.

16. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Mange scenarios å ta hensyn til her. Se for deg at den ene av foreldrene jobber 12 mnd i mellom amerika, skal det da ikke være greit at barna får muligheten for å ta del i det om det er mulighet for det(sett bort fra barnas skoletider)? Det er ofte, og skal være, stor samarbeidsvilje fra skole for å få til ett opplæringsopplegg uten fysisk oppmøte. Eldstefrøken på 19 har ca 9 mnd totalt fravær utenom vanlige ferier ila de 10 årene på grunnskole, aldri bydd på noen problemer.

Heldigvis er ikke verden svart/hvitt lengre

NoLimit liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe annet å ta barna ut av skole over lengre periode, og gi de annen opplæring i denne perioden slik at de ikke henger etter, enn å ta de ut «noen uker» for å kunne reise utenom de faste skoleferiene. Det siste er, imo, ikke OK.

18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg antok det, derav et ";)" etter det jeg skrev.

19. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer jo litt an på barna og. Om de er relativt skoleflinke er det null stress å miste flere uker med læring på norsk skole (som er lagt opp for de svakeste og går helt utrolig sakte fremover).

20. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk e-mail fra Qatar i dag, 48 timers salg. Høstferie til Ho Chi Minh for 3700 kroner. Ble som vanlig litt rimeligere når du bestilte via trippmonster enn direkte på hjemmesiden til Qatar. Uansett en veldig god pris selv om det denne gangen blir reise i økonomi. Tidene hvor en kunne reise business med Qatar for 10.000 til 12.000 kroner ved kampanje til Asia er nok historie.

Del denne siden