QR i Hong Kong....

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av peterfox, 18. juli 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Er det noen på dette fora som har fløyet QR815 KL 0120 om natten?
    Jeg har fått late check out til 20:00, men det er jo alkikevel tonnevis med tid før avgang
    Jeg har gjort OLCI, men har en haug med baggasje å bli kvitt....
    Når åpner normalt C/I på utestasjon?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    QR tilbyr innsjekk på på Kowloon og HK Station, du kan ringe 2868 9833 for informasjon om når de holder åpent (http://www.mtr.com.hk/en/customer/services/checkin_info.html). Jeg har kun tatt taxi til flyplassen i HK, men det kan jo være (naturlig) at in-town check-in åpner noe tidligere enn på flyplassen.

    Jeg har ikke fløyet QR ut av HK, men fra Singapore husker jeg de åpnet check-in ganske sent så det ble noen timer i terminalen (jeg reiste selvsagt kun med håndbagasje, men av en eller anne grunn kunne jeg ikke få BP digitalt).
     
    Last edited: 18. juli 2015
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har reist med QR frå mange rare utestasjonar, og erfaringen tilseier diverre at sjølv på store flyplassar som Changi så startar ikkje innsjekk/bagdrop før 3 timar før avreise.
    Ein del flyplassar tilbyr jo "early check-in", deriblant Changi, men erfaringsmessig tilbyr ikkje QR dette.

    Så eg ville ikkje vore veldig optimistisk med tanke på å få sjekka inn tidligare enn 3 timar før avreise i Hong Kong heller :)
    Einaste unntaket eg har opplevd hittil er Delhi, der eg fekk sjekka inn heile 4 timar før avreise.
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer litt an på om de har flere flygninger fra destinasjonen. I fjor skulle vi dra med siste (natt) flyet fra Singapore til Doha, og kom til innsjekk ca 7 timer før avgang. Fikk da sjekket inn all bagasje, da de allerede var i gang med innsjekk på kveldsflyet.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk forklaringen nå, og det er ID sjekk
    Ellers er det veldig upraktisk med 4 hjul på MRT
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Bra at det ordnet seg for deg! En liten loungeoppdatering fra HKG er ikke å forakte ...
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver
     

Del denne siden