Hei, Er det noen på dette fora som har fløyet QR815 KL 0120 om natten? Jeg har fått late check out til 20:00, men det er jo alkikevel tonnevis med tid før avgang Jeg har gjort OLCI, men har en haug med baggasje å bli kvitt.... Når åpner normalt C/I på utestasjon?
QR tilbyr innsjekk på på Kowloon og HK Station, du kan ringe 2868 9833 for informasjon om når de holder åpent (http://www.mtr.com.hk/en/customer/services/checkin_info.html). Jeg har kun tatt taxi til flyplassen i HK, men det kan jo være (naturlig) at in-town check-in åpner noe tidligere enn på flyplassen. Jeg har ikke fløyet QR ut av HK, men fra Singapore husker jeg de åpnet check-in ganske sent så det ble noen timer i terminalen (jeg reiste selvsagt kun med håndbagasje, men av en eller anne grunn kunne jeg ikke få BP digitalt).
Har reist med QR frå mange rare utestasjonar, og erfaringen tilseier diverre at sjølv på store flyplassar som Changi så startar ikkje innsjekk/bagdrop før 3 timar før avreise. Ein del flyplassar tilbyr jo "early check-in", deriblant Changi, men erfaringsmessig tilbyr ikkje QR dette. Så eg ville ikkje vore veldig optimistisk med tanke på å få sjekka inn tidligare enn 3 timar før avreise i Hong Kong heller Einaste unntaket eg har opplevd hittil er Delhi, der eg fekk sjekka inn heile 4 timar før avreise.
Kommer litt an på om de har flere flygninger fra destinasjonen. I fjor skulle vi dra med siste (natt) flyet fra Singapore til Doha, og kom til innsjekk ca 7 timer før avgang. Fikk da sjekket inn all bagasje, da de allerede var i gang med innsjekk på kveldsflyet.