QR med 359 på Oslo-ruten fra 28.10

Tråd i 'Nyheter' startet av OttoL, 19. mars 2018.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/277694/qatar-airways-w18-oslo-aircraft-changes/

    Spesielt i ECO vil nok endringen være merkbar. 788 er rett og slett fryktelig i eco. Bizzen er jo vesentlig freshere også. Merket spesielt forskjellen da jeg gikk av QR sin nyeste 359 og inn på deres første 788..
     
    NoLimit, Petter B-C, A346 and 3 others like this.
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,274
    Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    En økning i biz seter fra 22 til 36, håper det betyr at vi igjen ser 4 ledige bonusseter på de fleste avganger. Qatar pleide å ha 4 ledig på mer eller mindre alle avganger, foruten rundt skoleferie, men i det siste har det vært skralt.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,428
    Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
  4. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Nå lider man vel ingen nød om man flyr 787 eller A359 med QR i C (har flydd dem begge), men bak er det en vesentlig forskjell da 787 er trang. Og A359 med Qsuites til QR kampanjepriser hadde ikke vært dumt...
     
  5. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Av samme link fremkommer det at CPH får 2x daily 77W. Også på 77W installeres det Qsuites fortløpende.
     
    OttoL liker dette
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,708
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel kun de nye A350-900 som leveres fra nå som får Qsuites? I tillegg skal alle 777 oppgraderes? Så kan det jo hende de oppgraderer de eldre 350-900 seinere, men kan være en god stund til frem til vi får Qsuites fra OSL dessverre.

    Er enig i at A350 er et mye bedre fly på alle måter i forhold til 787. Jeg satt i økonomi på Qatar 787 i fjor sommer og det var trangt. På business er vel ikke forskjellen så veldig stor.
     
  7. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Går det fra 10 ukentlige til 7 igjen?
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Kun på nye fly. Kun A7-BED som er retrofitted og det var det første flyet som fikk qsuites.

    Verdt å merke seg at qsuites ikke havner på CPH med det første, så strengt tatt er biz-setene fra OSL vesentlig bedre enn fra CPH (iallfall i mine øyne).
     
    Last edited: 20. mars 2018
  9. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Al Baker har ved flere anledninger sagt at hele flåten av 77W skal retrofittes med Qsuites, så med tiden er det vel naturlig at også CPH vil få Qsuites. Om dette er fra høsten av eller om to år er det vel ingen som vet, trolig ikke engang Al Baker som har en vane med å love mye. Om ikke OSL blir oppgradert med A35K (noe jeg tviler sterkt på), så vil jeg anta at Qsuites kommer til CPH før OSL (og ARN).
     
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men du sa fortløpende og det er ingenting som skjer fortløpende med qsuites. Al Baker sine utspill tar jeg med en jumbojet salt. Av litt over 60 fly av typen 77W er det kun 6 fly som har qsuites, samt at de 5 neste trolig også flys rett til ZRH for å få qsuites. Da er det fortsatt over 50 fly igjen med gammel config og da tillater jeg meg i å spekulere i at det er mange destinasjoner foran CPH i køen hva gjelder qsuites.
     

Del denne siden