"Rabatt" på leiebil som EBD - Budget

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Are, 23. mars 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    God business dette..
    Forstår at disse leiebilselskapene forsøker å lure folk, men at prisen går opp når man legger inn rabattkode er bare tåpelig ..

Pris uten rabattkode:

upload_2017-3-23_12-17-41.png

Pris med EBD-rabattkode

upload_2017-3-23_12-18-10.png

RoadKing liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir for dumt.. Men det er nok pga andre rabatter eller kampanjer i en periode. Da ligger det kanskje en annen "rabattkode" i bunn, også blir den byttet ut med EBD-koden. Jeg har ansattrabatt gjennom familie, og jeg har opplevd å få bilen billigere hvis jeg tar bort den koden (ansatte får 40% rabatt..)

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilmarkedet er sannelig ikke lett å bli klok på. Jeg skjønner at det er mange forskjellige kampanjer der ute til forskjellige tidspunkt og at noen ganger kan man "treffe" en kampanje som f.eks. gjør det billigere å leie (samme) bil i fire dager enn tre.

Jeg skal leie bil i Sør-Frankrike nå i begynnelsen av april og som bl.a. Sixt Platinum, Hertz Gold Plus President’s Circle og SAS EBG så hadde jeg forventet å finne noen ok tilbud selv om det i utgangspunktet er dyrt å leie bil der nede. Men neida, ikke nok med at prisene generelt er langt høyere enn f.eks. hos Expedia, men samtidig så er det begrensninger på kjørelengde, utvalg og utfordringer med å bestille bil online som skal hentes ett sted og leveres ett annet.

Så da endte jeg med å bestille bilen gjennom Expedia, til en lavere pris, fri kjørelengde, forskjellige hente- og avleveringssteder og på toppen av alt får jeg en god del Trumf.
    Jeg får nok ikke noen anerkjennelse av status (bilen skal leveres av Hertz), men det er vel uansett sjelden man får det rundt middelhavet.

Så hvorfor skal jeg (som privatperson) da velge å leie gjennom leiebilselskapene? Og hvorfor er det så stor forskjell?

RoadKing liker dette
  4. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg føler at dette er til en viss grad bevisst rett og slett fordi "top-tier" folket bare booker det de trenger.
    De vil samtidig også selge sine tjenester til de som er noe mer prisbevisste, så da kan de også legge ut billigere priser der.

Det finnes jo eksempler på nettsider hvor prisene er lavere om du klikker deg inn via f.eks. prisjakt enn direkte... Mange smarte folk rundtomkring..

5. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan ikke snakke for alle selskaper, men det er ikke bevisst i tilfellet som er brukt som eksempel. Svaret ligger i post nr 2, og grunnen er at flere kampanjer allerede inneholder en "hardkodet" rabattkode som faller bort når man erstatter den med andre. I dette tilfellet er kampanjerabatten større enn EBD, og dermed blir det oppfattet som at det blir dyrere. Det er altså ingen baktanke med det what so ever, men likefullt langt fra optimalt..

6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig, burde vel egentlig være en funksjon, billigst av "standardpris" eller den aktuelle koden.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, det må jo være mulig å få til.

8. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    ...eller at prisene er høyere om du surfer innom med en mac enn om du bruker en windows-pc.

/koffert.

mariusbb liker dette
  9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha, ja mac-folk har vel så og si ubegrenset med betalingsvilje så lenge det inkludere et halvspist eple :)

Fredrik81, DanH and bor_i_en_koffert like this.
  10. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig. Et halvspist eple hvilken som helst dag i uken foran Bender eller enda værre programvaren til Bill G.

Travellingalf and Fredrik81 like this.
  11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Syns det er litt ufint at de fleste PC folk på død og liv skal ha operativsystem som er produsert av et firma med samme navn som de bruker på sine edlere deler. Damene blir neppe imponert over Micro Soft.

Blaa liker dette
  12. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever samme som trådstarter. Uten og med SAS amex kode:

Budget_uten_AmEx.PNG Budget_med_AmEx.PNG

Del denne siden