Radisson Rewards med store endringer og devalueringer av programmet

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av stakar, 17. okt 2022.

  1. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at jeg hadde nok netter til å bli VIP. Kan tydeligvis velge mellom 36 poeng per $ ELLER opptil 20% rabatt + 12 poeng pr $. Mon tro om jeg kan endre til 20% rabatt for å få en bedre pris på mitt dyre opphold på høsten (14 dager på resort), og så sette den tilbake til 36 poeng når jeg faktisk overnatter :) :)
     
    indahla and eventyrer like this.
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Som Platinum så tolker jeg alt det her som en nedgradering, mens det for Gold ser ut til å være en oppgradering. De endrer Gold til VIP og fjerner platinum. Fordelene er stort sett de samme som før men med titusenvis av nye VIP sammen med gamle platinums blir det vanskeligere å få gode oppgraderinger vil jeg tro.

    Skjønner ikke helt hva disse voucherene eller «gevinster» som de kaller det egentlig gir. Men totalt sett virker dette som en gedigen skuffelse for min del som bor over to hundre døgn i året.
     
    Last edited: 17. okt 2022
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Videre frykter jeg at dette «points + money» blir det samme som Hilton ved at poengprisene nå begynner å flukturere med sesong. I tillegg økte poengprisene generelt noe som innebar devaluering av saldoen.

    Tenker det eneste nye gode var mulighet til å sette opp favoritt-suiten som favoritt på det mest besøkte hotellet.

    Men vi får se da, kanskje dette «eksklusive området» for VIP er noe. Prioritert kø hadde vært sykt fint enkelte steder hvor der er kaos (Bergen når cruisebåtene har avgang derifra og gjestene bor først på Radisson). Men…. Så var det Norge da… her er det jantelov så jeg skal selvsagt bakerst i køen med alle de andre :p
     
  5. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som Gold er endret til Premium, men du blir VIP allerede ved 25 netter. Så de som har "Gold" via Amex Platinum blir bare Premium tror jeg.
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som du har rett, jeg var Radisson Gold via Amex og er nå Premium.
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Rad Gold via SAS og nå er det Premium. Bruker Radisson bare en sjelden gang så det har veldig liten betydning for min del.
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    The Points Guy ser litt på endringene i programmet til Radisson...
    https://thepointsguy.com/news/radisson-rewards-devaluation/

    Dette er en gaske ekstrem devaluering av programmet over natten. :( Heldivis bruker jeg ikke Radisson Rewards lenger, og har fått brukt opp mesteparten av poengene jeg hadde...
     
  9. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket litt "verdi" av poeng. Ser ut som 55000 poeng er verdt rundt 1500 kr.
    Har vel funnet rom til 2500 kr tidligere til 65000 poeng mener jeg på. Må sjekke litt mer etter hvert.
     
  10. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Var gold og er nå premium. Latterlig lett å nå premium, føles som ev stor utvanning hvis man ikke kan nå vip.
     
  11. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt mest nytte av RR når jeg reiser alene, og bare 1-2 dager. Da har jeg vanligvis fått upgrade. På Gardermoen har jeg fått hjørnesuite osv (Junior?).

    Når jeg har reist med familien, gjerne med 2 rom, så har det blitt en fin velkomsthilsen på rommet, og noe vann. Av og til frokost med på kjøpet (der det er tillegg).

    Nå er jeg på Radisson Blue Resort Gran Canaria (14 dager), og det er 7. eller 8. gang. Har aldri fått noe rom-oppgradering her (men har fått vann osv). Nå med VIP så skal jeg tydeligvis få "best room available", men har ikke så mye troen på det.. (var Gold tidligere).
    Jeg fikk se på skjermen i resepsjonen, og der stod det en knapp "member" som de måtte trykke på for å få opp medlemsnivå. Først da så han at jeg var VIP. Så det kan jo forklare litt...
     
  12. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det var noen merkelige kommentarer rundt dette nå på radisson palazzo i milano. Ved checkin nevnte agenten at det så ut som om jeg hadde et gammelt medlemsnummer. Jeg skjønte ikke hva han mente med det. Så spurte han om jeg var premium eller gold, jeg husket gold, men appen lastet ikke inn mens jeg sto der. Så sier han ok da sier vi gold, men dessverre hadde han ikke noe ledig rom til upgrade. Senere så kunne jeg se i appen at jeg var blitt premium, og det virker da iaf at et ligger under tidligere gold når det gjelder forståelse av agenten..
     
    Flymunda liker dette
  13. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var litt snurt da jeg sjekket ut fra hotellet på Gran Canaria tidligere i dag. Først så var jeg oppe i resepsjonen 2 dager før for å passe på at de fikk registrert status riktig (pga rabatt på mat). Dette var selvsagt ikke blitt med da jeg skulle betale. Hverken for poolbar eller middagsbuffet. Etter jeg gjorde dem klar over det så la de på litt babatt på poolbar-maten. Som VIP så skal jeg ha 15% på mat, men dette ville de ikke gi meg på vouchers jeg kjøpte ved ankomst (betal for 5, få 7 dager). De sa at de ikke gav rabatt på allerede rabattert pris
    Når de heller ikke noen gang har gitt meg upgrade der.. hmm.. litt irritert.. Hadde det ikke vært mitt favoritthotell der... Det er klart at en tusenlapp eller 2 ikke er SÅ mye på en tur til over 100k, men likevel.
     
    Last edited: 22. okt 2022
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Hotellet består i stor grad av privateide leiligheter som leies ut når eierne selv ikke er der. Regner med at det er årsaken til at det er stusslig med oppgradering.
     
  15. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg kjenner konseptet der (har til og med vurdert å kjøpe en leilighet der). Men så lenge det står Radisson Blu på skiltet der, så forventer jeg egentlig at det følger Radisson-standard. Veldig fint hotell, men Radisson. :)
     
    RoadKing liker dette
  16. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvor lenge man kan overføre poeng til Radisson Americas (og hvem man kontakter)? Har snaut 300' poeng som omtrent mistet sin verdi over natten, og p.t virker det mer bang for the buck der. Det gjelder vel bare inntil det blir konvertert til Choice Privilege som er et elendig program, men kanskje jeg får brukt dem før det skjer...
     
  17. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Så kjekt at Radisson FØRST gjorde det altfor enkelt å bli premium-medlem.. Men heldigvis så har VIP "best room available" upgrade mot "next room" eller noe slikt på Premium...
    Inntil de nå endret teksten på BEGGE til "Nyt et fritt oppgradert hotellrom for kvalifiserte opphold ved innsjekk. Oppgraderinger avhenger av tilgjengelighet."

    Så nå er VIP også en vits ja... Hilton, PLEASE få dere et hotell i Oslo, takk.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nå kom mailen her også.

    What a joke!
     
  19. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært Platinum i endel år her & har hatt svært gode erfaringer med faste & til dels store oppgraderinger & benefits hos Radisson i mange land.

    Som sagt tidligere for de med topp status ( 60 netter+ ) så er vel dette en stor utvanning.
    Blir også mye mer individuelt hvor mye man får for bonuspoengene. Tidligere var det faste rater man forholdt seg til mens det nå blir helt individuelle rater pr hotel / tidspunkt etc... med glidende skala pr booking.
     
  20. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at mine 285000 poeng er verdt 570 EUR. Tidligere kunne jeg finne opphold til rundt 2500 kr som kostet 65000 poeng. Så ser ut som poengene er verdt ca 40% mindre nå..
    Noen som vet den nye vekslingskursen mot SAS EB? De fleste undersidene feiler bare inne på kontoen.
     

Del denne siden