Reaktivering av DNB MC EB-poeng - ny velkomstbonus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av heinrichbo, 21. mai 2018.

  1. heinrichbo

    heinrichbo EBG FBG

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Det er vel drøyt 18 mnd siden jeg avsluttet "Eurobonus oppgradering" av mitt DNB MasterCard.
    Nå vurderer jeg reaktivere det igjen (kjekt med Supertilbud og å trippeldippe på Shell!).

    Er det noen som har erfaring med om man kan få ny velkomstbonus (6000/12000 poeng avhengig av type) hvis man har ventet X antall mnd?
     
  2. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    En kompis fikk nye 12.000 poeng etter kun 2mnd. Skal forsøke dette selv ila sommeren :)
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Har også hørt at dette kan gå etter bare et par måneder, så tenkte å deaktivere EB-opptjening ved neste anledning for så å aktivere igjen i august. Kanskje lurt å gjøre like etter neste fakturaforfall, eller har det noe å si så lenge det er en inneværende fakturaperiode?
     
  4. heinrichbo

    heinrichbo EBG FBG

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Her er det bare å reaktivere med andre ord før DNB og SAS bestemmer seg for å gjøre nye forbedringer!
    Takk for kjappe svar - skal gi tilbakemelding på om jeg fikk noe utav dette.
     
    Gullars liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har re aktivert 3 ganger grunnet Power(expert) rabatt. aldri fått bonus igjen
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har reaktivert ein gong, og fått ny bonus. Det var etter 6 mnd, men i nytt år
     
    Anton80 and Gullars like this.
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Passende tråd for hva jeg så etter. Ser ut som jeg også kan ha svaret, selv om jeg selv skulle spørre om noe...

    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/sas-eurobonus-faq.html

    Se nederste punkt. Forstår jeg da rett at alle disse på denne listen er ulike kundeprogrammer, og at jeg dermed kan få alle velkomstpoengene på den listen (forutsatt at man kvalifiserer til det og det kundeprogrammet)?
    tl;dr, kan få ny velkomstbonus med annet kundeprogram, men ikke med samme, ref xflipper sitt tilfelle f eks (på papiret, ihvertfall)...

    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/sas-dnb-samarbeid.html

    Har heldigvis studierett i en måned til (viderutdanning mens jeg er i jobb), så ser da ut som det kan bli 3x gratis MC fra dnb og 18 000 velkomstpoeng til den nette sum av 150 kr, 300, hvis det er en måneds oppsigelsestid, og det må jeg virkelig si det er verdt, så får jeg håpe jeg kvalifiserer til SAGA på et senere tidspunkt. Er de veldig streng på at formuen skal være plasserbar eller ser de kun få nettoformue? Har 1,4 per nå, men mye av det er bundet opp i ulike BSU-typer.
     
    Last edited: 27. mai 2018
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer godt det. DnB fortalte meg at for å få nye velkomstpoeng må en bytte kundeprogramm
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reaktivert 2 ganger tidligere, fikk velkomstbonus første gang jeg reaktiverte. Hadde et vesentlig lenger opphold første gang jeg reaktiverte vs andre gang. Jeg har ikke byttet kundepeogram siden første gang jeg aktiverte Eurobonus-opptjening.

    Har forøvrig reaktivert for tredje gang nå i påvente av en (forhåpentligvis) ny Power-kampanje. Tviler på at jeg får noen poeng.
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid tok det før du fikk nye poeng? Har reaktivet for en ukes tid siden, men fortsatt ingen action.
     
  11. prok

    prok Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk kortet for første gang for 3-4 uker siden, ingen poeng enda, hverken for payr eller i velkomst.
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke poeng for Payr (eller Vipps vennebetaling) med DNB MC. Søk om Shell MC.
     
  13. prok

    prok Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke DNB MC, SAS MC, my bad. Uansett, ikke fått noe poeng.
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,194
    Bonuspoeng:
    293
    Overføring av Trumf fra Shell MC skjer ca 10./11.i måneden etter.
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg tolker det du har skrevet hittil, er det ingenting gale. Hvis du er ny kunde (første gang), ser det ut som du vil få velkomstpoengene etter første faktura er betalt (slik er vel det vanlige på alle slike kort). Siden du fikk kortet for 3-4 uker siden regner jeg med at du enten ikke har fått faktura enda eller nettopp har fått den? Da burde vel poengene komme innen 1-2 uker etter at den er betalt, tenker jeg. Så var tilfellet med mitt SAS MC, hvertfall (tok bare noen dager, men my point stands).
     
  16. prok

    prok Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Kan hende du har et poeng der. Går ikke fort nok for meg dette her :) Viatrumf er treg, shell mc er treg, sas mc er treg, fjordkraft er treg osv. osv. Alt ramler vel inn i løpet av sommeren.
     
  17. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    I forrige måned reaktiverte jeg EB-opptjening på DNB Mastercard etter et opphold på 6 måneder (avsluttet EB-opptjening i november). Utrolig nok fikk jeg 6000 poeng i velkomstbonus :)
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Må kanskje aktivere på nytt nå. 7 ish mnd siden jeg har hatt
     
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Du
    Du får melde tilbake med resultatet.
     
    Xflipper liker dette
  20. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg aktiverte på nytt igjen etter 4 mnd og fikk ny velkomstbonus!

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Del denne siden