Reel pris av en Avis Eurobonuskampanje

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av bighc, 22. aug 2017.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Som mange andre har jeg også behov for leiebil i løpet av året.

    Hev meg i mars på Avis sin 7000 ekstrapoeng per 7 dagers leie kampanje. Jeg hadde behov for en bil i Italia i begynnelsen av september, og tenkte at det kunne knapt bli bedre enn dette.

    Booket bil, og følte prisen var innenfor - €387 (3650,- )+ 7000 ekstrapoeng
    Skjermbilde 2017-08-22 kl. 08.13.17.png
    Skjermbilde 2017-08-22 kl. 08.13.25.png

    Det nærmer seg avreise, og ved en tilfeldighet - eller kanskje gammel vane, tok jeg turen innom Avis igjen, gjennomførte et søk på samme bil i samme periode - og fikk følgende

    Skjermbilde 2017-08-22 kl. 08.16.00.png

    Yes... Prisen har gått ned med 1600,- norske kroner. Det er et prisfall på over 40%. Man sitter kanskje igjen med "kun" 1000 eurobonuspoeng etter dette leieforholdet - men så kan man jo faktisk kjøpe de resterende 6k direkte fra SAS og ende opp på cirka samme pris.

    "Kjøper" vi virkelig ekstrapoeng via Avis når man "slår til" på slike kampanjer? Prisen er nesten den samme som hos SAS...
     
    Darkcho liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg tror ikke det. Det er som flere av oss har lagt merke til, at disse fordelsnummerne vi får via statuskortene (AWD) ser ut til å sørge for at en reservasjon du gjør, styrer glatt og elegant klar av alle pågående kampanjer og sender deg dyreste pris minus rabatten som ligger i AWD.

    Søker du parallelt i en anonym browser vil du nesten alltid se at tilbudet du får uten AWD er lavere enn det med AWD.

    Avis, Hertz mm, argumenterer med at dette er pga preferanser i profilen din, noe som jeg har vondt for å svelge.

    Så, for min del, jeg bruker gjerne finn.no og prøver å få lagt inn klubbnummer og status i ettertid. Du finner alltid noen billigere, men jeg er lojal om prisforskjellen er marginal. 1600 er jeg enig med deg i at var i meste laget.

    Det skal sies, at de senere bookingene jeg har gjort, har vært helt ålreit priset, så det kan hende at utleieselskapene har tatt til seg kritikken.

    Jeg har ellers ingen problemer med at de forskjellige bonuspoengytere må tjene inn innsatsen en plass, så jeg godtar at jeg ikke kan få billigste billig når jeg samtidig ønsker poeng. Tidenes røverkjøp i så måte må vel ha vært Canal Digital pakka hvor du fikk 30000 poeng for 2200,- Det er nok en grunn til at Elkjøp ikke har kommet på banen med ny kampanje igjen. Men det var en digresjon.
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    :) Enig med deg. Kansellerte uansett min opprinnelige reservasjon - besøkte Eurobonus hos Avis.no, og fant en ny kampanje som gav 4k poeng per 2 dagers leieforhold. Fikk prisen på 2300,- for en uke og er sånn sett fornøyd igjen :D
     
  4. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    min erfaring er at eurobonus greiene drar opp prisen massivt kontra vanlig avis president pris, og således er vanskelig å få noe poeng her uten å betale relativt mye for de, noen andre med samme erfaring?
     

Del denne siden