Refund men ikke EU261?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bunit, 29. okt 2022.

1. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en reise Oslo -Splitt i sommer med SAS. Utreisen ble kansellert pga streiken. I dag fikk jeg endelig refusjonen, men fikk kun refundert billett på utreise, ikke noe kompensasjon ihht EU261.

Kommer dette vanligvis separat fra billett refusjon eller prøver SAS å lure seg unna?

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Har du sendt krav om erstatning iht EU 261?
    De betaler ikke ut den automatisk. Du må kreve det

3. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Har sendt inn claim skjema ja. Var ikke noe eksplisitt om EU261 på det, men har heller ikke funnet noen annen måte å kreve det på?

4. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte SAS nå for å sjekke. Kundebehandler latet som om han aldri hadde hørt om EU261 og la på...:)

Kristian liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjemaet?:
    https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-flights/

For min egen del har jeg alltid fått overført refusjon og kompensasjon som to separate transaksjoner, men jeg har som regel valgt kansellering fra mine bestillinger i slike situasjoner og så sendt krav om kompensasjon separat.

6. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Brukt det skjema ja. Får vente litt å se om det kommer som separat transaksjon. Håpløst opplegg:)

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du kun har fått en mail med SAS Refund Notice så kan jeg nesten garantere at dette bare er for selve billetten. Når det gjelder kompensasjon så får du som regel en mail fra [email protected] der de bekrefter at kompensasjon blir utbetalt, ber om ekstra informasjon som for eksempel IBAN eller gir deg et avslag.

bunit liker dette

Del denne siden