Hadde en reise Oslo -Splitt i sommer med SAS. Utreisen ble kansellert pga streiken. I dag fikk jeg endelig refusjonen, men fikk kun refundert billett på utreise, ikke noe kompensasjon ihht EU261. Kommer dette vanligvis separat fra billett refusjon eller prøver SAS å lure seg unna?
Har sendt inn claim skjema ja. Var ikke noe eksplisitt om EU261 på det, men har heller ikke funnet noen annen måte å kreve det på?
Dette skjemaet?: https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-flights/ For min egen del har jeg alltid fått overført refusjon og kompensasjon som to separate transaksjoner, men jeg har som regel valgt kansellering fra mine bestillinger i slike situasjoner og så sendt krav om kompensasjon separat.
Hvis du kun har fått en mail med SAS Refund Notice så kan jeg nesten garantere at dette bare er for selve billetten. Når det gjelder kompensasjon så får du som regel en mail fra [email protected] der de bekrefter at kompensasjon blir utbetalt, ber om ekstra informasjon som for eksempel IBAN eller gir deg et avslag.