I desember 2019 bestilte jeg reise med norwegian for CP til UK i høst. Hvis jeg velger å avbestille, vil jeg få refundert CP?
Bare hvis reisen kan refunderes. NB! Hvis du har fått endringer du må godkjenne (flight-endringer), så kan du ringe å få refundert reisen. Det funket for meg, og jeg kunne få tilbake 20% ekstra CP i tillegg.
Hadde du betalt reisen med cashpoints? Jeg brukte kun cashpoints som betaling. De var på vei til å løpe ut på gyldighet.
Jeg hadde betalt hele reisen med CP, ja. Det utløsende var at reisen hadde blitt endret (nytt flightnr tror jeg var kravet). Da kunne de kansellere reisen på kundeservice og jeg kunne søke om refusjon. Det løste seg med en rask telefonsamtale.
Vekker denne tråden til live igjen. Om jeg har betalt med cashpoints, forstår jeg det sånn at jeg får refusjonen tilbake som cashpoints. Hva skjer med utløpsdatoen til disse poengene ? Fortsatt samme forfallsdato eller får de fornyet frist ?
Høyaktuell problemstilling da jeg også har noen tusen cashpoints som går ut på dato snart. Prøvde å finne noe i betingelsene uten hell, men jeg fant denne: Nå er det vel tvilsomt om dette håndheves i noen grad men..
Tok en for laget og ringte kundeservice. Fikk en dame fra langt sydligere breddegrader, antakelig India, på tråden (ikke tro at kundeservice for Norwegian snakker norsk...), som kunne fortelle at refusjon ville skje tilbake til samme kilde som ble brukt til betaling, i dette tilfellet cashpoints. Poengene beholder opprinnelig utløpsdato, så i mitt tilfelle går de snart ut okke som...
Er vel ganske naturlig akkurat det. Så man må kjøpe en billett da. Før poengene går ut ut, hvis det fortsatt er i live. Og om man kjøper en full flex billett, kan man alltids endre datoen senere
I praksis, så booket jeg en reise på lørdag som jeg kansellerte, og poengene var tilbake i løpet av søndagen. Så det kan gå raskere.