Refusjon av poeng og avgifter.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 30. sept 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ble litt ivrig på 70% salget, så ble til at jeg måtte avbestilte en reise som skulle være i november. Avbestilte den samme dagen(7 september). Poengene kom tilbake på sekundet, men avgiften har ennå ikke trillet inn på konto. Jeg bør vel ta en runde i chatten i morgen. Avbestilt en reise i mai og da mener jeg at avgiftene ble returnert innen noen dager.
     
  2. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Ville avventet enda en uke. Dette er helt sikkert datastyrt, og ligger inne i systemene deres.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg avbestilte en CT tur. Da kom poeng umiddelbart, men avgifter kom i løpet av en liten uke tror jeg :)
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestillingen i mai ver med CT. Denne var uten CT, men regner med det ikke skal ha noe å si.
     
  5. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har heller ikke mottatt refusjon for 3 bonusreiser innenlands. 9. september booket jeg på nytt for 3000 poeng pr tur og avbestilte samtidig de opprinnelige bookingene. Poengene kom inn med en gang, men pengene har jeg foreløpig ikke sett noe til.
     
  6. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Har også slitt med å få tilbake avgifter på en kansellert bonustur 5. september. Tok kontakt med kundeservice etter tre uker, og de lovet bot og bedring men fremdeles er ikke pengene på konto. Bug i systemet SAS?
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tok en runde i chatten, og da skulle hun sende forespørselen den videre og regnet med at pengen var på konto om en uke.
     
  8. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tok nettopp kontakt via chat og fikk til svar at pengene ville bli tilbakeført mandag eller tirsdag neste uke.
     
  9. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trodde også at jeg savnet noen mindre refunds fra SAS etter å ha avbestilt noen innenlandsreiser. I dag mottok jeg derimot e-fakturaen for september fra AmEx, og der fremgikk det at refunds som var datert 21. september på SAS sine refund notices hadde fått bokføringsdato 1. juni 2016 hos AmEx. Dermed fremgikk ikke krediteringene av transaksjonsoversikten for september på nettsidene til AmEx.

    Det kan derfor være en idè å sjekke om krediteringene kan ha skjedd på andre datoer for dere også.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Trekker frem denne tråden igjen, da jeg plutselig fikk en mail med "SAS refund notice" her om dagen.

    Jeg lurte veldig på hva dette var, og måtte lete lenge for å finne ut av det. Jeg avbestilte en bonustur i starten av februar, og dette var avgiftene som ble refundert. Det tok altså gode 5-6 uker å få igjen disse avgiftene. Jeg hadde helt glemt det, så jeg hadde ikke ventet på pengene. Hvis de ikke hadde refundert dem, så hadde jeg ikke husket på det heller. (Jeg fikk igjen 4 kr mer per billett enn vi hadde betalt, jeg vet ikke om det er renter.. :rolleyes:)

    Hvor lang tid kan det egentlig ta å refundere disse pengene? Poengene kommer umiddelbart, men avgiftene tar uforholdmessig lang tid. Det samme gjelder ved avbestilling av betalte billetter, jeg venter på refusjon av en billett jeg avbestilte i forrige uke, hvor lenge må jeg vente??
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden