Ble litt ivrig på 70% salget, så ble til at jeg måtte avbestilte en reise som skulle være i november. Avbestilte den samme dagen(7 september). Poengene kom tilbake på sekundet, men avgiften har ennå ikke trillet inn på konto. Jeg bør vel ta en runde i chatten i morgen. Avbestilt en reise i mai og da mener jeg at avgiftene ble returnert innen noen dager.
Jeg avbestilte en CT tur. Da kom poeng umiddelbart, men avgifter kom i løpet av en liten uke tror jeg
Jeg har heller ikke mottatt refusjon for 3 bonusreiser innenlands. 9. september booket jeg på nytt for 3000 poeng pr tur og avbestilte samtidig de opprinnelige bookingene. Poengene kom inn med en gang, men pengene har jeg foreløpig ikke sett noe til.
Har også slitt med å få tilbake avgifter på en kansellert bonustur 5. september. Tok kontakt med kundeservice etter tre uker, og de lovet bot og bedring men fremdeles er ikke pengene på konto. Bug i systemet SAS?
Tok en runde i chatten, og da skulle hun sende forespørselen den videre og regnet med at pengen var på konto om en uke.
Jeg tok nettopp kontakt via chat og fikk til svar at pengene ville bli tilbakeført mandag eller tirsdag neste uke.
Jeg trodde også at jeg savnet noen mindre refunds fra SAS etter å ha avbestilt noen innenlandsreiser. I dag mottok jeg derimot e-fakturaen for september fra AmEx, og der fremgikk det at refunds som var datert 21. september på SAS sine refund notices hadde fått bokføringsdato 1. juni 2016 hos AmEx. Dermed fremgikk ikke krediteringene av transaksjonsoversikten for september på nettsidene til AmEx. Det kan derfor være en idè å sjekke om krediteringene kan ha skjedd på andre datoer for dere også.
Trekker frem denne tråden igjen, da jeg plutselig fikk en mail med "SAS refund notice" her om dagen. Jeg lurte veldig på hva dette var, og måtte lete lenge for å finne ut av det. Jeg avbestilte en bonustur i starten av februar, og dette var avgiftene som ble refundert. Det tok altså gode 5-6 uker å få igjen disse avgiftene. Jeg hadde helt glemt det, så jeg hadde ikke ventet på pengene. Hvis de ikke hadde refundert dem, så hadde jeg ikke husket på det heller. (Jeg fikk igjen 4 kr mer per billett enn vi hadde betalt, jeg vet ikke om det er renter.. ) Hvor lang tid kan det egentlig ta å refundere disse pengene? Poengene kommer umiddelbart, men avgiftene tar uforholdmessig lang tid. Det samme gjelder ved avbestilling av betalte billetter, jeg venter på refusjon av en billett jeg avbestilte i forrige uke, hvor lenge må jeg vente??