Noen som kjenner til reglene til sas eller i EU direktivet som viser at man kan få refusjon eller booke om til en passende avgang når selskapet selv har kansellert en avgang for en stund siden? Har ikke akseptert ny endring. https://www.flysas.com/en/legal-info/eu-passenger-rights/ Forstår denne som at man kan få refusjon eller booke om, men ikke kompensasjon. Sas står nå plutselig veldig hardt på at fristen er 10 dager etter at de gjorde endringen, men dette kan de ikke vise til i verken vilkår eller at det følger EU direktivet. Quote fra Sas chat "Jag tror inte att det står tydligt i villkoren" Har booket om mange slike caser tidligere, men de to siste gangene får jeg nei fra Sverige. De vil gjerne ha 2-3000kr i gebyr for å gjøre endringen.
Denne tråden er laget i 'Off topic'-delen av forumet. Her treffer slike forespørsler mye smalere enn i resten av forumet da ny aktivitet i denne delen av forumet ikke vises når du i toppmenyfanen velger Forum–>Nye innlegg. Det foreslås at moderator flytter innlegget. Tråden kan vurderes slått sammen med denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/kompensasjon-ved-kansellert-flyvning.16700/