Registrere EB nummer på SN booking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Trent600, 14. mai 2022.

1. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter litt med Eurobonus og en Brussel Airlines booking.

La inn EBG nummer når jeg bestilte, men så først når jeg skulle sjekke inn at det ikke var noe info om status eller EB nummer på boardingkortet og går jeg inn på nettsiden så står det « No frequent flyer information provided» på bestillingen.

Ba de legge til EBG nummeret når jeg sjekket inn, men det klarte hun ikke, fikk tydeligvis noen feilmeldinger og ba meg ta kontakt med SAS «for å sjekke kortet»

I loungen på OSL skjønte de ikke helt hva problemet kunne være men sa de ikke kunne gjøre noe siden de ikke handlet Brussel Airlines.

Flyr øko og skulle gjerne ha fått registrert EB nummer på bestillingen før hjemreisen (også med brussels) da jeg har ganske mye tid på Heathrow og tenkte å drive litt lounge hopping på terminal 2 og kan jo ikke stole på at de klarer det ved innsjekk der når de ikke fikk det til på OSL.

Noen som har en ide om hva som kan være problemet her?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Er navnet på billetten stavet nøyaktig som på Eurobonus-kontoen?

3. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, alt likt og stavet riktig. Har ingen norske bokstaver og begge fornavn er med både på EB kontoen og SN bestillingen.

Last edited: 14. mai 2022
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,977
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde samme problem, ringte inn og de fikset det på null komma niks.

5. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, får slå på tråden til de i morgen, bare aldri opplevd at de ikke kan legge til dette ved check-in og hun virket jo overrasket hun også over at de ikke fikk det til.

6. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 25 min på tlf og også prøvd Messenger support, men er ikke så lett det her…

De sier de får at det er en «invalid account» og at jeg må ta kontakt med SAS. Gjorde det for sikkerhetsskyld, men de kunne ikke skjønne hvorfor Brussels ikke kunne se min konto.

Han på telefonsupport sa jeg bare kunne gå inn på bestillingen på nett og registrere nummeret der, men det har jeg allerede sett etter uten å finne ut hvor det kan gjøres og når jeg spurte han om hvor jeg skulle gå inn å gjøre det fikk jeg ikke noe klart svar og så sa han at det enkleste nok ville være å gjøre det på flyplassen i morgen, noe jeg har liten tro på at vil funke.

Vil jeg få problemer med å komme inn på lounge? Har et utgått plastkort, men har jo EBG kort digitalt.

7. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problem bare hos Lufthansa for en måned siden at jeg ikke fikk registrert eb status grunnet feil navn i bestillingen. Når jeg da gikk inn i loungen måtte jeg først skanne QR koden fra det digitale kortet i SAS appen og så LH boardingkortet, da slapp jeg inn i alle loungene i München. Regner med det funker likt på andre flyplasser. Om det fungerer hvis de ikke kjenner igjen statusen er kanskje litt mer usikkert.

Trent600 liker dette

Del denne siden