Finnes det en løsning for å regne ut korrekt skatter og avgifter? Jeg har booket OSL-AMS-JED-KUL t/r. Det er gjort i tre omganger. Først AMS-JED-KUL t/r, så lagt på AMS-OSL og til slutt på lagt til OSL-AMS. På første booking betalte jeg 2427,- (inkl. 450,- i ST bookinggebyr) For å legge til AMS-OSL betalte jeg 517,- (inkl. 150,- i endringsgebyr) Og for å legge til OSL-AMS betalte jeg 176,- (inkl. 150,- i endringsgebyr) Totalt har jeg dermed betalt 2370,- i skatter og avgifter (+ 750,- i gebyrer) Høres det korrekt ut?
Legg inn reiseruten din her; https://matrix.itasoftware.com/search For noen kompliserte bookinger er det ikke sikkert du får opp 100% treff på reiserute, men de kan du ekskludere de skattene som ikke er relevante. Så vidt jeg kan forstå skal det være Utreise Norge (ZN): 117,- Norge (G2): 332,- Nederland (RN); 137,- Nederland (CJ); 112,- Saudi Arabia (E3): 48,- Saudi Arabia (IO): 163,- Saudi Arabia (T2): 15,- Totalt: 924,- Hjemreise Malaysia (H8): 3,- Malaysia (MY): 184,- Malaysia (G1): 50,- Saudi Arabia (E3): 48,- Saudi Arabia (IO): 163 Saudi Arabia (T2): 15 Nederland (RN): 137,- Nederland (CJ): 112,- Totalt: 712,- Skatter og avgifter: 1,636 ST-gebyr: 450,- Sum Total: 2,086,- Korrigert fra de 141,- som fremstår som feil, ref nedenfor, samt at endringsgebyret ditt har vært 2x176, ikke 2x 150. Lander vi på at du har betalt 2,318 i skatter og avgifter ex. gebyr. Hvis du slår opp reisen din h Står det 450 eller 850 som gebyr på billetten din? Det kan være de har glemt å fjerne telefongebyret på 400,-. Dette får du refundert om du gir SAS beskjed. SAS beregner endrinsgebyret fra startdestinasjon. Her er du nok belastet €15 = 176,- NOK. Gebyret ved å starte en reise i AMS er høyere enn i Oslo, så har skulle du nok fått litt tilbake i form av skatter og avgifter. Ved start i AMS er nederlandske skatter på din reise 834,- NOK. Ved å starte fra OSL er norske og nederlandske skatter på til sammen 693,- NOK. Merk at jeg har søkt opp reisen i deler og ikke fra A-Å. Dette kan påvirke regnestykket. Det kan også være mindre 'feil' pga valutakurs fra når du booket. Har du overnight layover kan det også påvirke skatter og avgifter. Feks har FRA høyere skatter om men er over natten siden de da antar at man skal ut og inn på flyplassen og dermed benytte flere fasilitetet (security).