Vår familie skulle på tur til Usa denne uken på en utgått CT billett. Dessverre har passene til gutta våre blitt betydelig forsinket så hele den opprinnelige turen måtte kanselleres inkidert 1 cruise som vi nå ikke rekker, utrolig kjedelig. Får ingen info om når evt passene blir klare, bare at de enda ikke er produsert. Nå har vi bestemt oss for at vi gjør om hele turen, ordner nødpass og drar i morgen hvis alt går som det skal. Det kan godt være all informasjonen jeg etterspør finnes bpde her inne og ellers på nett, men nå har jeg så dålrig tid, bpde med bestilling av nye bonusbilletter, orging av alle dokumenter som må ordnes samt pakking at jeg spør bare direkte her. Håper på svar, beklager på forhånd hvis denne infoen finnes fra før. Tenker å bestille mol-osl-zrh-yul-cun med avreise molde i morgen kl 14. Vi er to fullvaksinerte voksne samt 2 barn på 1 og 3 år. * Trenger vi noe pcr test/antigen test for transit i Zurich/Montreal og for ankomst Cancun? * Fungerer nødpass ved transit Montreal samt innreise i Cancun? * Trenger vi noe annet enn eta for transit i Montreal? * Hva slags dokumenter trengs for innreise i Cancun, Mexico? Setter stor pris på svar her.
Det ser ut som nødpass er ok både i Canada og Mexico. Info om innreise, pass, osv. finner du her: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/id2414273/
eTA er tilstrekkelig for transit gjennom Canada. Agentene etterspurte også ArriveCan da vi reiste FRA-YYZ-CUN i påsken, men det ble raskt korrigert da jeg påpekte at vi skulle direkte videre til Mexico. Husk at eTA er knyttet til passnummer, så ville nok stilt meg i kø ASAP. Ingen krav utover gyldig pass for innreise til Mexico.