Hei. Meg og fruen har planlagt en to ukers ferie til Kenya i sommer. Trenger i den forbindelse litt tips om hvilke flyselskap, eventuelt hvilke kredittkort som lønner seg å bruke. Tenker da hva som kan gi best opptjening av bonuspoeng osv. Jeg har pr nå amex classic og sas mastercard premium tilgjengelig. All tips mottas med takk
For EuroBonus poeng er det vel Ethiopian eller Turkish som gir opptjening i de riktige billettklasser.
Det var fin opplevelse i Kenya, vi var der i februar som er beste måned å besøke Kenya. Må vel advare litt om at det kan bli kaldere i Kenya enn i Norge på sommeren, hvor det er kaldeste periode i Kenya. Det er mange forskjellige distrikter i Kenya, med 42 forskjellige språk (les: ikke-dialekt) og kulturer. Jeg var kun på hovedstaden Nairobi, Laivasha og Masai nasjonalpark (noen mener det er farlig sted å bo). Disse områdene anbefales. Grunnen at jeg var der, for å jobbe i Deaf Aid Isinya komiteen, det er en organisasjon som bidrar bedre hverdagsliv for døve barn i Kenya. Målet er å få alle en skolegang med utdanning i fremover, veldig mange døve i prosent i forhold til gjennomsnittlige ble stående uten utdanning og yrke. Ansvarlige bestilte billetten hos reisebyrå som vi flyr med Joon og Kenya Airways. Joon er avdøde møkkaselskap under Air France og Kenya Airways derimot var fantastisk service i økonomiklasse. Det var servering to ganger og varmt på begge. Ellers, som Eddie har nevnt og i tillegg flyr Lufthansa, Swiss og South African Airways dit også. SIKKERHET: du bør oppfylle kravene med vaksinasjon (hepatitt a og stivkrampe osv.) og ikke minst gulfeber vaksine per 10 år. Der får man med gul kort som bør fremvises på grensepassering. Drikkevaksine er ikke obligatorisk, men anbefalt. På sovesteder bør det være myggnett og ha gjerne med myggspray og solkrem. Ha alltid med hånd desinfeksjon i lomma og våtservietter også. VASK VASK VASK hender hver gang du spiser, samme hvor sulten er du! Ha med noe tabletter som motvirker diaré. Ellers var det meste nødvendige som ble sagt, angående med hotell og transfer og ekskursjon bør du se etter reisebyrå eller annen retailer som kunne sette opp hele opphold. Sarova hotellkjedene anbefales, ellers er det bare å nytte å se gjennom bildene jeg legger ut her.