Hei! Veldig usikker på hvilken kategori jeg skulle putte denne tråden i, men gir det et forsøk! Vi var så heldige og fikk en datter nå for noen måneder siden, så blir lite reise om dagen, men jeg har som mange andre her inne på forumet utrolig reisefeber, så sitter å drømmer meg bort stadig vekk. Så vi har nå funnet ut at det mest aktuelle for oss økonomisk sett, og at alder på barn at vi ønsker å reise til Thailand januar/februar 2025, altså litt over et år til. For at dette ikke skal gjøre alt for stort innhugg i økonomien, som er blitt hardt kjørt av etableringsfase, høyere renter og småbarn, så er jeg nødt til å spørre om råd her på forumet. Hvordan kan man billigst mulig komme seg til Thailand, gjerne da krabi/phuket? Blir det å følge med på kampanjer som kjøres av norse/Qatar/thai? Eller ville jeg greid å kommet rimeligst ned med å kjøpt eb poeng og en ct, og reist med poeng? Hvor mange eb poeng bruker man på en ct reise med spedbarn? Hun vil være 18mnd på reisetidspunktet. vil det være stor risiko å bestille med eb poeng gjennom star alliance, med tanke på at sas er på vei ut, og man plutselig står på Gardemoen med en ugyldig billett? beklager rotete innlegg, så får jeg håpe noen har noen minutter på en rolig fredagskveld til å hjelpe litt☺️ Takk!
Hei Sjekk poengtabeller her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/ 90.000 poeng pr pers til Thailand i økonomi. Med CT deler du totalsummen på 2. Dvs 90k for 2 pers. Vanskelig å si hvor risikabelt det er å bestille til etter skilsmissen med Star Alliance, men de har nå sagt de skal respektere allerede bestilte reiser. Men det er vel når/hvis det blir endringer at det er usikkert. For betalte reiser tror jeg andre skal uttale seg. Sett opp et varsel på Google Flights, det tror jeg er en bra begynnelse
For billigste øko/revenue ville jeg sjekket ut Lufthansa forventet 2-for-1 valentines salg. Om du kan spare opp nok poeng / CT selv vil nok det være billigst for biz, ville ikke basert meg på å kjøpe poeng/CT om du ikke selv har sett at det er god tilgjengelighet og signifikant besparelse. Når billett er billettert skal det ikke være noen høyere risiko for en bonusbillett enn en vanlig billett; Med unntak av om SAS går konkurs, da vil billettene mest sannsynlig være tapt uansett type.
Takk for gode tips! Skal iallefall ta med meg tipset om Lufthansa sin muligens kommende 2 for 1 kampanje
SAS flyr jo til Bangkok (BKK), så det går jo an å prøve og komme seg dit med bonuspoeng og heller kjøpe siste delen med penger? Da trenger du heller ikke bekymre deg for at SAS forsvinner fra Star Alliance og det koster også færre poeng..