Reise til Thailand - Korleis få mest nytte av status + opptjene mest mogleg poeng?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av titocosta, 22. jan 2016.

  1. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    God kveld,

    har omsider også blitt bitt av bonusfeberen og har et par spørsmål.

    Blir truleg Thailand (Phuket eller Bangkok) på meg og madammen rundt 16 til 30 juni i år.

    Som den gode sunnmøringen eg er, vil eg dra mest nytte av mine statuser, til ein rimelegst mogleg måte.

    Til ferien i år har eg truleg fått på plass SAS Diamant, medan Club Carlson Gold Elite statusen min fortsatt er innabords til neste år. Er det nokon som har vore i Thailand dei siste åra - og har tips til korleis eg kan utnytte dette på ein best mogleg måte?
     
  2. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Tenker du da på hvem du skal booke billett med i Star Alliance ? Har du oppspart mange (hundre)tusen poeng? Har du American Express Companion Ticket (Amex CT) ?
     
  3. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Er et Radisson Blu-hotell på Phuket, men jeg droppet å bo der da det ligger veldig isolert... Men mulig andre har bodd der og har kommentarer!
     
  4. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    poengene mine ble nok i stor grad brukt på plusbilletter når det var 50% rabatt på eurobonusbilletter i fjor. Så lurte vell mest på mtp. fordeler - poengopptjening m.m kven man anbefaler å reise med?
     
  5. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Skal sjekke det ut. Takk for tipset!
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Thai er vel det eneste som flyr direkte fra OSL/CPH/ARN. Anbefaler denne tråden for opptjening innen Thai: https://insideflyer.no/forums/threads/guide-thai-airways-royal-orchid-plus-program.920/
    Merk at de billigste klassene som W ikke gir noen poeng til EB. Du må opp på bookingklasse Q for å få 100%. På TG sine sider vises dette i "mer info". På ulike reisebyrå må du spørre.

    Qatar hadde nettopp meget gode tilbud med 3K i øko og ca 7K i business t/r Asia via Doha. Poengene kan krediteres AA. En kan alltids kjøpe loungetilgang på flyplasser om en trenger.

    Om ikke du trenger grunnpoeng til EB ville jeg gått for rimeligste klasse hos TG. Du har jo lounge uansett.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg ga ca 7 tusen for Q klasse sist og billigste lå vel på ca 5 tusen. Booker du Q får du 10800 poeng tilsammen for tur/retur :)
     

Del denne siden