Torsdag 6/9 drar kona og jeg på vår første CT-tur med SQ og OZ til Tokyo. Ruten er som følger: 6/9: OSL - CPH (SK «C») 7/9: CPH - SIN (SQ C). Lander 8/9. 8/9: SIN - NRT (SQ C). Lander 9/9. 15/9: NRT - ICN (OZ C) 16/9: ICN - FRA (OZ F) 16/9: FRA - OSL (LH C) Bortover har vi overnatting i CPH og en hel dag (06:20 - 23:55) i Singapore. Hjem blir det overnatting på ICN airside. Bakgrunn: I august 2017 fortalte en kollega meg for første gang om Amex og CT. Jeg ble umiddelbart bitt av basillen og begynte å spare Trumf og EB med ulike kort. I midten av desember bestilte jeg Amex Plat (SAS) og begynte jakten på CT 1. januar. I mars nådde jeg målet og i slutten av april var CT klar. Hadde egentlig tenkt OZ bort og TG hjem men da SQ åpnet seg ble det heller det bort og OZ hjem. Jeg har i lang tid forsøkt å få SQ F bort men det har ikke vært ledig. Har ikke gitt opp men det går jo mot slutten.. Skal forsøke å oppdatere så ofte som mulig på reisen.
God tur!! Gleder meg til å lese reisebrevet ditt krysser fingra for at SQ F åpner seg rett før du reiser!
Når vi er i Tokyo ønsker vi (selvsagt) å se mest mulig av byen i tillegg til at vi har planlagt en dagstur til Hakone. Kona er veldig glad i fotografering så vi har ikke valgt hvilken dag det blir men ser an været for å få en fin dag med liten skyer og tåke. Det gir også best muligheter for fine bilder av Mt. Fuji. Våre 6 1/2 dag i Tokyo er delt opp i bydeler og foreløpig plan er denne: 9/9: Shinjuku Vi skal bo på Hyatt Regency (takk @milehigh for bookingen) og tenkte derfor at vi holder oss i samme bydel den første dagen. Har satt opp følgende steder vi ønsker å se: Shinjuku Gyoen Park Hanazono Shrine Tokyo Metropolitan Government Building Memory Lane 10/9: Asakusa Ueno Park Senso-ji temple Hanayashiki Tokyo Skytree 11/9: Odaiba Yurikamome National Museum of Emerging Science and Innovation Megaweb Toyota City Showcase 12/9: Hakone Romance Car fra Tokyo til Hakone Yumoto og kabelbane, buss, båt og gondol i området. Kjøper Hakone Free Pass. 13/9: Central Tokyo Imperial Palace Tokyo Station Nihonbashi bridge Koishikawa Korakuen 14/9: Shibuya Meiji jingu Harajuku stasjon Shibuya Crossing Shibuya 109 15/9: Ginza Hibiya Park The Kabukiza Theatre Hamarikyu Gardens Mikimoto Ginza 2 Yanaka Cemetery
Dette kopieres rett inn i planleggingsboka for påsken '19. Vi har 6 dager i Tokyo, så dette passer perfekt Det blir stas å følge denne turen!
Perfekt! Jeg gjør som @holmen og kopierer. Sammen med det kommende reisebrevet vil dette spare meg for mye planlegging.
Ser dårlig ut for SQ F på utreisen, dessverre. Forsøkte en liksom-booking med penger nå og flighten dukker ikke opp hvis jeg velger F. Hvis jeg derimot velger C dukker den opp
Bodde 3 netter på Hyatt Regency tidligere i sommer og det er greit utgangspunkt for sighseeing. Dra rett før stengetid på gov building så ser du utsikten og null kø (og gratis)
Lounge er vell kanskje treffende på happyhour (19-21 tror jeg). Da var det alkohol og lett servering. Samt frokostservering. Ellers kvalifisere det vell mer til kjeksstue resten av døgnet.
Har ikke sjekket for å være ærlig. Vi har allerede booket hotell på CPH 6-7/9 og flere aktiviteter i Singapore så hvis ikke LH flyr på «samme tid» så blir det vanskelig.
Er F3 og foreløpig ingenting ledig, så lite å bekymre seg over Tipper utreisen blir helt topp jeg, så her er det bare å glede seg!