Reisebrev SAS 321 C Toronto semilive

Tråd i 'Reisebrev' startet av Bartaka, 09. juni 2022.

1. Bartaka

Bartaka Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Første tråd fra en mangeårig forumfølger, men SAS Toronto som hadde første tur for en snau uke siden mistenker jeg at det er mange som venter å høre fra.

Det startet med at jeg hadde en del bonuspoeng som gikk ut i oktober og måtte finne en reise å bruke dem på. Toronto fremsto som et passende formål. (En liten bonus er at jeg samler på forbokstaver i iata koder og Y er en av de få jeg mangler). Noen dager etter jeg hadde booket kom en e-post om tilbud til Toronto for 60k på c. Kjip timing men sånn er det.

Hadde opprinnelig 7 fly ut fra Oslo, fristet lite så ringte SAS for å høre om de hadde noe kvelden før. Det var ikke noe problem, siden dette var å regne som en ny booking fikk jeg også tilbudsprisen. Skulle egentlig betalt 150 i telefongebyr og 23 i økte takster, men slapp unna med 23 kroner og totalt 60 tusen poeng. Meget god deal!

Kristian, Calling, Arvid1410 and 16 others like this.
  2. Bartaka

Bartaka Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Reisen startet i går kveld ( onsdag 8 juni) og var ganske hendelsløs. Reiste rett fra jobb og var på OSL i god tid før avgang 20.55. Gullstuen var som den pleier.

ankomst København litt over 10 og rett til comfort Hotel Kastrup. 2 min lenger å gå enn Clarion, dårligere frokost men absolutt et fint og litt billigere alternativ.

Var litt bekymret for hvordan køene skulle være men var uansett tidlig oppe og var på flyplassen rundt 9. ingen kø i sikkerhetskontrollen og rett i gullstuen for en øl og en gammel dansk.

Jarl viking var flyet som skulle ta oss til Toronto. Fant meg vel tilrette i tronesetet mitt. Fikk en champagne som pre depature drink. Etter fulgte menyer. Vel oppe i luften kom varme nøtter i skål og en gin tonic.

Til fortet valgte jeg skinke som smakte prima. Hovedretten var Kalv. Den var helt grei. Som dessert valgte jeg is som til min overaskelse var en ispinne og jordbær tærte. Begge deler smakte ganske godt. Ble rundet av med en whisky.

FAEA5A35-5AF4-4881-BD15-CB5E14CA9488.jpeg FE3F7554-AA38-4013-8E0A-DB924E21A505.jpeg 80599D6D-F486-4792-8084-147C85D78C0F.jpeg 241872DA-6E4A-4562-9669-5D1D860887DD.jpeg

Attached Files:

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Supert! Takk for at du deler :)

tobeornot999 liker dette
  4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Supert, har samme turen om en måned, om ikke pilotene streiker.

sikler på tronsete, men når jeg reiser med kone og 2 småbarn spørs det om det blir så populært..

Del denne siden