Reisebyrå uten gebyr

Tråd i 'Bonushjelp' startet av chrisbu, 23. april 2015.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg prøver å bestille en enveis SAS plus resie fra TRD-CPH-GDN med langt stopp i CPH, har funnet reisen på ITA-Matrix og snakket med SAS på tlf som også fant turen.

    Problemet er at SAS skal ha NOK 300 i gebyr, Flightfinder og ebookers som jeg også fant reisen hos skal ha et administrasjonsgebyr hvis jeg avbestiller.

    Er det noen som vet om reisebyrå eller bookingsider som ikke tar gebyr, verken for bestilling eller avbestilling

    Vet at expedia ikke har slike gebyr, men der finner jeg ikke resien, Widerøe sitt avansert søk suger siden man ikke kan velge premium økonomi, og da finner jeg ikke reisen der heller.

    Noen som har noen tips :)
     
  2. Travelmate

    Travelmate Guest

    Det er vel sånn at dersom du enten trenger hjelp av mennesker med kompetanse, eller systemer som driftes av folk, så må du betale for det. Men 300 for å fikse en enkelt billett i Europa høres mye ut.
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    300 er i følge SAS sine sider standard gebyr for bestilling over tlf.

    Men søk på reisen du ønsker på momondo
    Der vil du nok finne reisen og trolig flere forskjellige selskaper som har den til deg. Og noen der vil nok ha uten gebyr eller i hvertfall et veldig lite gebyr (100-150 kr)
    Men jeg vet ikke om du finner noen som lar deg avbestille uten gebyr. Men vil tro at du kan ordne dette selv via SAS
     
  4. Travelmate

    Travelmate Guest

    Billetter kjøpt hos reisebyrå, enten det er på nett eller mennesker, må avbestilles hos reisebyrået siden de eier bookingen.
     
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Da regner jeg med at man ikke kan gjøre det hos SAS selv. hehe.

    Men tror ikke det finnes noen der ute som vil gjøre dette gratis for deg. Da vil ikke byrået tjene noen penger og dem vil nok fort gå konkurs.

    300 som er gebyret hos SAS er nok det billigste du finner.
    Men vis du bor i nærheten av en flyplass så kan du vel kanskje ta turen dit og bestille der. Dem tar vel ikke noe gebyr for bestilling i skranken på flyplassen?
     
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    De tar gebyr.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du finner turen som multicity på wideroe.no (i en annen bookingklasse) så booker du den med kommentar om at du vil ha den bookingklasse "et-eller-annet". Så tar du dem pr. chat etterpå for en endring. Du kan uansett avbestille gratis innen 24 timer om de ikke får det til. Og får du den opp på Plus så kan du avbestille gratis med et klikk.
     
    Edvard and Travelmate like this.

Del denne siden