Reiseforsikring: kredittkort vs forsikringsselskap

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Ida, 13. mars 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringsmessig, hva gir best value for money? Er det mye overlapp på en standard reiseforsikring fra f.eks Europeiske sammenliknet med det du får ved å bruke MasterCard på å kjöpe reisen?

Og hva ligger forresten i "å kjöpe reisen"? Er det kun flybillettene, eller må man kjöpe flybilletter, hotell og alt av ekskursjoner med MC for at det skal bli noe reiseforsikring / n00b-question.

Jeg skal en del på feltarbeid med jobben, og jeg er usikker på hvor godt jeg er dekket av forsikringer når jeg er på feltarbeid. Hvis jeg har reiseforsikring gjennom forsikringsselskap dekkes jeg vel således av det som evt. ikke dekkes av jobbens forsikring. Men hvis jeg satser på å bare ha forsikring gjennom kredittkort blir det kanskje mindre dekning?

Og hvis jeg så bestemmer meg for å gå for vanlig forsikringsselskap - hvilket selskap har bedre reiseforsikring. Kanskje Sverige har andre/mer fordelsaktige/prisvärdige forsikringer? @PC Reithe ? :p

2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp en helårs! Koster sjelden mer enn 1500,- for familien og dekker ALLE reiser (inkludert bussen til jobben)!

3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Ja vi har en sånn til ca 1500 som dekker begge to i husholdningen, men jeg undres på hvor mye som overlapper hvis jeg begynner å bruke MC'en min i stedet? Forsikringa fra Europeiske går ut i Mai, der står det "coverage; medical expenses, repatriation".

4. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
  5. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også å sjekke forsikringen ut fra hvor du er folkeregistrert, noen er avhengige av at du er under norsk folketrygd, andre ikke osv. osv.

6. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Bagasjeforsikringen på mitt Eurocard Platinum gir NOK 10000 pr person i det minutt bagasjebåndet stopper og kofferten ikke har kommet. Har ikke hatt behov for noe annet en den forsikringen Diners Club og/eller Eurocard gir oss de siste15 årene...(...blir en del flasker vin i sparte forsikringskostnader)

7. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    113
    What??? Gjelder det også DNB Saga Platinum Mastercard? Det er jo nok til at man kan begynne å sjekke bags på pur trass.

8. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke hva DNB har - men Eurocard Platinum har dette.

9. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Derav denne artikkelen :cool:

Fnate liker dette
  10. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke nok med de som er misfornøyd med at bagasjen ikke kommer, nå kommer klagene på at bagasjen dukker opp når den skal!

Dash, Trety, Henning and 1 other person like this.
  11. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    113
    He he, selvfølgelig. Vi kan aldri la dere få hvile, vet du.

Superhai liker dette
  12. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Kan i allefall si at det at bagasjen blir forsinket ikke legger noen demper på humøret med en slik forsikring.

Henning liker dette
  13. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Som kun er på eurocard platinum? Enn Mastercard eurobonus world basic bånn i bøtta-kort? :p Må kanskje gå inn på nettsidene og lese den lille skrifta...

14. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Forsikringen er selvfølgelig bedre på Eurocard Platinum med en årsavgift på NOK 1645,- enn på andre og mye billigere produkter.

15. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Styr unna Gouda, oppdaget akkurat et grusomt dårlig vilkår:

upload_2014-5-16_5-22-6.png

;)

Del denne siden